رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهریز گفت: در حال حاضر ۲۶۵ واحد صنعتی در شهرستان مهریز فعال است و ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 16 January 2019

حبیب الله خلفایی، در نشستی خبری با اشاره به اینکه مهریز از شهرستان‌های صنعتی استان یزد به شمار می‌رود، اظهار داشت: این شهرستان رتبه سوم در زمینه اشتغال‌زایی در حوزه صنعت و معدن استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه مهریز پتانسیل‌های قوی در امر اشتغال‌زایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد، عنوان کرد: شرایط مناسب آب و هوایی، زمین‌های مناسب، نیروهای بومی متحد و معتقد، شرایط جغرافیایی مهریز و ... سبب شده جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان افزایش یابد.

خلفایی، کمبود منابع آبی را از مشکلات شهرستان مهریز در مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی برشمرد و افزود: باید رونق صنایع کم‌آبخواه بیشتر شود تا بتوانیم اشتغالی پایدار در این شهرستان ایجاد کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان مهریز برای ۲۶۵ واحد تولیدی صنعتی مجور تاسیس صادر شده که این واحدها زمینه اشتغال ۵هزار و ۷۰۰ را فراهم کرده‌اند.

وی همچنین از فعالیت ۲هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در شهرستان مهریز خبر داد و گفت در هر واحد صنفی دو نفر مشغول به کار هستند و با توجه به واحدهای جدیدی که هر ماه راه اندازی می شود، ماهانه ۳۰۰ نفر به این آمار افزوده می‌شود.

خلفایی، عمده فعالیت واحدهای صنفی شهرستان مهریز را در حوزه تولید و خدمات فنی اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح‌های ارائه شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد: از مجموع ۶۰ طرح شهرستان مهریز، ۱۷ طرح در کارگروه استانی به تصویب رسیده که به هشت طرح تسهیلاتی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار