کد خبر: ۷۰۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱ 27 December 2018

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه روزنه‌های پرداخت تقلبی در بیمه ایران بسته شد گفت: برای جلوگیری از پرداخت های تقلبی، ظرف دو سال گذشته گلوگاه‌های ضربه پذیر در بیمه ایران شناسایی و فرآیندهای منجر به فساد اصلاح شد.

به گزارش تابناک هرمزگان، محسن پورکیانی طی نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: یکی دیگر از چالش های صنعت بیمه و از جمله بیمه ایران در پنج سال گذشته، بحران نقدینگی بود که با تدابیر ویژه مدیریت و همه خسارت ها پرداخت شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره سیاست های بیمه ایران در سرمایه گذاری اظهار داشت: سرمایه گذاری در کنار بیمه‌گری یکی از فعالیتهای اصلی شرکتهای بیمه گر است که اگر این دو بخش متوازن نباشد، اهداف این صنعت محقق نخواهد شد و بیمه ایران نیز هرچند به دنبال سود آوری های زیاد و غیرمنطقی نیست اما بدیهی است که از زیان هم استقبال نمی کند.


کیانی پور در پاسخ به یکی از پرسش‌های خبرنگاران درباره عملکرد بیمه ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: قبول پرداخت تعهدات بیمه توسعه، مهمترین عملکرد بیمه ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
وی ادامه داد: بالاترین سهم بیمه‌ای را داریم ضمن اینکه شرکت‌های بیمه اتکایی ریسک‌های صنعت را نمی‌پذیرد اما بیمه ایران دارد قبول می‌کند.
وی اضافه کرد: صندوق ویژه تحریم را داریم و صندوق ویژه اتکایی تحریم این دو صندوق پوشش‌های مازادی که سهم بیمه‌های مرکزی می‌توانند پوشش دهند را پوشش می دهد و مشکلی در دوران تحریم نخواهیم داشت.
کیانی پور افزود: بیمه ایران در استان هرمزگان 72 نماینده دارد که بخش صدور توسط نماینده‌ها انجام می‌شود که بخش خدمت‌رسانی بعد از فروش به عبارتی پرداخت خسارت‌ها را خود شعبه انجام می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران بیان کرد: شرکت بیمه ایران یک شرکت دولتی است و آن خطراتی که در همه جای دنیا برای شرکت‌های بیمه خصوصی وجود دارد برای بیمه ایران وجود ندارد.
این مدیرعامل اظهار کرد: در سیستم توانگری مالی که دولت گذاشته به واقع هر کسی بیشتر ریسک بگیرد توانگری مالی‌اش می‌آید پایین مگر اینکه افزایش سرمایه بدهد و متأسفانه دولت در این سالها این امکان را نداشته که در بیمه ایران افزایش سرمایه بدهد.
این مدیرعامل تأکید کرد: صنایع بزرگ به توانمندی بیمه ایران اعتماد دارند.
محسن پورکیانی با بیان اینکه در فضای رقابتی داریم پوشش‌های متعددی را طراحی می‌کنیم، بیان کرد: در همه جای دنیا از بیمه ها ، بانک ها بیرون می آیند اما در ایران برعکس است، و تعدد بیمه ها باعث می شود ارائه خدمات بیشتر و بهتر شود.
وی توضیح داد: با مدیریت بیمه ایران، حدود 900 بیمه گذار بیمه توسعه که به دلیل ناتوانی این شرکت در عمل به تعهدات زندانی شده بودند آزاد شدند.
همچنین ابراز کرد: شرکت بیمه توسعه ورشکست شد و مردم را دچار مشکل کرد اما شرکت بیمه ایران این ضعف را پوشش داد.
گفته وی بیمه ایران تاکنون 9 هزار میلیارد ریال بابت تعهدات بیمه توسعه پرداخت کرده است و حدود 3 هزار میلیارد ریال دیگر نیز باید پرداخت کند.
بیمه توسعه یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی در ایران است که 28 اردیبهشت 1382 فعالیت خود را آغاز کرد.
به دنبال ناتوانی در پرداخت خسارت، پروانه این شرکت از سوی بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه تعلیق و تعهدات بیمه نامه‌های شخص ثالث و زندگی این شرکت، به بیمه ایران منتقل شد.

انتهای پیام /*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
احسنت ، افتخار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران : 900 نفر با داشتن بیمه نامه معتبر و مورد تأیید نظام بیمه‌ای به زندان رفتند !!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار