مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دشمنان قسم خورده از انقلاب اسلامی سیلی خوردند و آن‌ها به دنبال ضربه زدن به شهر قم به عنوان مرکزیت انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۷۰۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 12 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به دیدار مردم استان قم با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این دیدار جزو دیدارهای عمومی ویژه مقام معظم رهبری است و شهر قم و مردم این شهر در نزد اهل‌بیت(ع) دارای جایگاه بالایی است.

وی ادامه داد: براساس روایات خداوند با مردم شهر قم حجت را بر مردم شرق و غرب جهان تمام می‌کند و بلایا و مصیبت‌ها از این شهر توسط خدا دفع شده است و این مساله تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: شهر قم به عنوان ماوای فاطمیون، سرزمین نجباء، قطعه ای از بهشت، سالم ترین شهرها و حرم اهل‌بیت(ع) یاد شده است و تاسیس این شهر توسط اشعریون براساس یک حرکت جهادی و مبارزه گونه بود.

عزت زمانی شهر قم را در طول تاریخ مرکز نشر اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: این جایگاه از پیش از غیبت کبری برای شهر قم وجود داشت و این مساله نه تنها در دوره معاصر، بلکه در طول تاریخ نیز این گونه بود، به همین دلیل حضرت معصومه(س) برای حضور در شهر قم ابراز تمایل کرد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) با هجرت خود به شهر قم به عنوان محور علم و دانش در این شهر قرار گرفت، مردم این شهر همیشه با انحرافات مبارزه می‌کردند و باید مردم قم با مطالعه تاریخ این شهر به زندگی در قم افتخار کنند، آغاز نهضت انقلاب اسلامی از این شهر بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: جرقه‌های انقلاب اسلامی در شهر زده شد و در ادامه این حرکت شهرهای دیگر کشور را در برگرفت، مردم شهر قم 10 روز پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به ایران، قیام 19 دی را خلق کردند.

عزت زمانی حوزه علمیه شهر قم را بزرگ ترین مرکز علم آموزی دنیا دانست و تصریح کرد: ده‌ها هزار طلبه از سراسر کشور و جهان در این شهر در حال تحصیل هستند، طلاب حوزه علمیه قم، اسلام ناب محمدی را به دنیا انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند که جایگاه شهر قم را نادیده بگیرد، توجه مقام معظم رهبری به جایگاه این شهر بی نظیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: دشمنان قسم خورده از انقلاب اسلامی سیلی خوردند و آن‌ها به دنبال ضربه زدن به شهر قم به عنوان مرکزیت انقلاب اسلامی هستند، همچنین بارها مقام معظم رهبری در خصوص جریان نفوذ هشدار دادند و خواستند که طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم را انقلابی نگه دارند.

عزت زمانی شهر قم را شهر یک بانوی عفیفه دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دست مردم قم ایجاد پیدا کرد و در نهایت هم این انقلاب به دست امام زمان(عج) می‌رسد، در این راستا باید مفهوم اسلام انقلابی توسط روحانیون به مردم انتقال پیدا کند، مردم عاشق حضرت سیدالشهدا(ع) هستند.

وی ادامه داد: نیازمند یک جبهه فرهنگی فعال در کشور هستیم تا بتوانیم به اهداف بزرگی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کردند، برسیم، مدیران کشور باید با تاسی به رهبر معظم انقلاب، زهد را در پیش بگیرند و از اشرافی گرایی پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: باید مردم شهر قم مراقب دست‌هایی باشند که به دنبال خارج کردن این شهر از مرکزیت انقلاب اسلامی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار