امام جمعه دزفول گفت: باید بتوانیم بزرگداشت انقلاب در خوزستان را بومی سازی کنیم و مردم را پای کار بیاوریم.
کد خبر: ۷۰۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 07 January 2019

مسلم رحیمی مديرکل صداوسیمای مرکز خوزستان در نشست ائمه جمعه، فرمانداران و روسای کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با آیت‌الله موسوی جزایری که شامگاه ۱۶ دی‌ماه در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دانشجوی حماسه هویزه گفت: خوزستان یکی از استان‌هایی است که مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است بنایراین چهلمین سالگرد انقلاب باید به نماد وحدت در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را به دهه فجر محدود نکنیم، افزود: برنامه‌های این مناسبت را با رویکرد مردمی شدن برگزار کنیم. فرمانداران و ائمه جمعه کمک کنند تا ستاد راهپیمایی ۲۲ بهمن را به صورت جداگانه تشکیل دهیم.

رحیمی گفت: تجلیل از مبارزان انقلاب و چهره‌های ملی استانی که در سطح ملی شناخته شده هستند، در برنامه‌های امسال گنجانده شود. همچنین سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن اهواز باید در حد روسای قوا باشد تا عظمت مردم خوزستان در دنیا منعکس شود. می‌توانیم با راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و بازارها همزمان با دهه فجر باعث گشایش اقتصادی برای مردم هم شویم.

مديرکل صداوسیمای مرکز خوزستان افزود: با توجه به اینکه دهه فاطمیه دوم با ایام دهه فجر همزمان شده است مساجد و بقاع عهده‌دار مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شوند و درباره دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت و ارتباط آن با انقلاب اسلامی صحبت کنند. همچنین مصلی نماز در این ایام محل پرسش و پاسخ میان مسئولان و مردم باشد.

وی بیان کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فضای مجازی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید نمود داشته باشد.

حجت‌الاسلام قاضی، امام جمعه دزفول نیز گفت: باید بتوانیم بزرگداشت انقلاب در خوزستان را بومی سازی کنیم و مردم را پای کار بیاوریم. حوادثی در انقلاب خوزستان افتاده که منحصر به فرد است مثل حادثه سینما رکس، چهارشنبه سیاه در اهواز و دزفول که باید بازخوانی شوند.

حجت‌الاسلام سلیمانی، امام جمعه شهرستان شوشتر نیز در این نشست گفت: بعد از دستور آیت الله موسوی جزایری به ائمه جمعه شهرستان‌ها، شورای سیاست گذاری راهبردی را با حضور فرماندار و ادارات در ۸ کمیته تعیین کردیم و برنامه ریزی مفصلی شده که اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را به دهه فجر محدود نمى‌کنیم کما اینکه از ۹ دی برنامه‌های ما شروع شده و تا اسفندماه ادامه دارد.

سلیمانی ادامه داد: به منظور ارائه عملکرد انقلاب به مردم باید گزارش‌های دقیق و مستند از سوی مسئولان استانداری در اختیار ما قرار بگیرد که صداقت بیان آمارها نسبت به مردم رعایت شود. همچنین اجرای برنامه‌ها حتی با رعایت جوانب صرفه‌جویی هم نیاز به حمایت مالی دارد.

در این جلسه همچنین سیدمهران رفیعی، فرماندار امیدیه با اشاره به تشکیل ستاد و کمیته‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ۱۷ میلیارد تومان پروژه شامل بهسازی روستاها، ساخت پل، پارک، جاده و مدرسه در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور، امام جمعه سوسنگرد نیز با اشاره به شعار امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: آیا شما مسئولان به مردم امید دادید؟ مردم نان شب ندارند، مردم گرسنه هستند. شما مردم را شاد کنید، همه پای انقلاب هستند. آب مردم سوسنگرد 10 ساعت قطع می‌شود. بزرگترین میدان نفتی را ما داریم اما بچه‌هایمان مواد مخدر می‌فروشند. اگر پیرو امام راحل هستید به مردم خدمت کنید.

همچنین کوروش مودت، فرماندار هندیجان در این نشست گفت: همگرایی و تعامل یعنی صدایی مبنی بر اختلاف از تریبون‌ها بلند نشود. عمده‌ترین موضوع امروز حفظ وضع موجود و تلاش در جهت رفع مشکلات است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از مردم سراسر کشور برای خرید از بازار هندیجان به خوزستان سفر می‌کنند، قصد داریم جشنواره «جهیزیه آسان» را در هندیجان برگزار کنیم که این امر مستلزم همکاری مرزبانی است که اجازه ورود کالاها را صادر کند. همچنین ۱۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهرستان پیش بینی شده است. ملاقات عمومی در نماز جمعه با مردم هم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار