مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي گردشگري شهرستان مهريز، خواستار تعامل دستگاه‌هاي اجرايي براي رونق ثنعت گردشگري اين شهرستان شد.
کد خبر: ۶۹۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 01 January 2019

«سید مصطفی فاطمی» در جريان بازديد از قلعه «علیرضا‌خانی» روستای گردکوه شهرستان مهريز، تصريح كرد: مهريز با برخورداري از افزون بر 1۰۰ اثر تاريخي ثبت شده و دو اثر ثبت جهاني و امكان تاريخي متعدد و مناطق بکر گردشگري و آب و هواي مطلوب داراي پتانسيل بالايي در حوزه گردشگري است و مي‌طلبد با همکاري و هماهنگي تمام دستگاه‌هاي اجرايي زمينه رونق صنعت گردشگري در اين شهرستان فراهم شود.

«سيد محمد رستگاري» فرماندار مهريز نيز در جريان اين بازديد با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان در زمینه گردشگريّ تصريح کرد: ايام نوروزي فرصت بسيار خوبي براي معرفي اين پتانسيل‌ها به صورت گسترده به هموطنان است.

وي افزود: با توجه به بالا رفتن حجم مسافرت‌هاي نوروزي و استقبال خوب مسافران از شهرستان مهريز، امسال با برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرايي لازم است شهرستان مهريز را به مقصدي براي گردشگري تبديل کنيم.

قلعه علي‌رضا‌خان یکی از بناهاي تاريخي شهرستان مهريز متعلق به دوره قاجار است كه در ساخت آن از مصالحي همچون گل و خشت خام استفاده‌ شده است .

این بنای تاریخي با مساحت کلي 950 متر دارای 48 اتاق و یک قنات جاري در وسط قلعه است، این قلعه با پلان مستطیل و دارای چهار برج و به صورت چهار گوشه ساخته شده است و ساکنان آن در قدیم از کشاورزان و دامپروران اطراف قلعه بوده‌اند .

شهرستان مهريز 600 اثر تاریخي دارد که تاکنون 100 اثر آن به ثبت ملي رسيده و باغ پهلوان پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در اين شهرستان در فهرست آثار جهاني ثبت شده است.

اين شهرستان با وسعت 6717 کیلومتر مربع در جنوب و جنوب غربی استان یزد واقع شده و تاریخ بنای آن مربوط به پیش از اسلام و به مهرنگار دختر انوشیروان نسبت داده شده است. آب و هوای شهرستان معتدل و بیابانی و از یک بخش مرکزی و پنج دهستان تشکیل شده است. این شهر به علت دارا بودن مواهب طبیعی و اماكن تاريخي به «باغ شهر تاريخي استان یزد» ‌معروف شده و به ثبت رسيده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار