یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان فلج صورت و پاکسازی بدن از انواع سمومات و عفونت‌ها موثر دانست.
کد خبر: ۶۹۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 29 December 2018
به گزارش «تابناک تهران»؛ شربت سداب (سداب+انیسون+ مرزنگوش+گل سرخ+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E.، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، اسیدفولیک، فسفر، سلنیوم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، کومارین ها، فلاونوئیدها، روتین، اسید‌های کاپرینیک و ... است.
 
درمان فلج بل با شربتی گیاهی/ با مصرف این نوشیدنی تشنج را کنترل کنید

برای بررسی خواص شربت سداب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت سداب

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص شربت سداب گفت: ضد اسپاسم، ضد انگل، ضد نفخ و بادشکن، رفع درد مفاصل (آرتریت) و درد‌های رماتیسمی (آرتریت روماتوئید)، بهبود سرماخوردگی، بهبود درد‌های قاعدگی و پیشگیری از یائسگی زودرس از مهم‌ترین خواص شربت سداب است.

وی افزود: از دیگر خواص این شربت می‌توان به رفع سرگیجه و انواع سردرد، چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام، دفع آب‌های میان بافتی، آرامبخش قلب و اعصاب و سنگ شکن کلیه اشاره کرد.

عظمایی بیان کرد: مصرف این شربت سمومات بدن را از معده، روده، کبد، کلیه و مجاری ادراری دفع کرده، همچنین عفونت‌های کلیه، مجاری ادرار و رحم را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت سداب دارای خاصیت ضد تشنج و ضد صرع است و تاثیر فوق العاده‌ای در این زمینه دارد.

 


وی گفت: این شربت رحم را پاکسازی، همچنین قند، فشار و چربی خون را کنترل می‌کند.

عظمایی بیان کرد: یکی از خواص بی نظیر شربت سداب تاثیر آن در درمان فلج بل صورت است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: رفع بوی بد دهان، رفع یبوست، رفع رطوبات اضافه معده، رفع تپش قلب و بی خوابی از دیگر خواص شربت سداب است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی گفت: تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته قلبی، تقویت حافظه، تقویت بینایی، چاقی، رفع تپش قلب و بی خوابی از دیگر خواص فوق العاده این شربت است.

 


عظمایی بیان کرد: شربت سداب به علت داشتن ویتامین‌های A، E. و C. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: این شربت موجب تقویت و جوان سازی پوست و مو شده و از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

منع مصرف شربت سداب

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف شربت سداب برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت سداب

عظمایی گفت: این شربت را می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت سداب (۲ لیتر)

گیاه خشک سداب ۴۰ گرم
گیاه انیسون ۲۵ گرم
گیاه مرزنگوش ۲۵ گرم
گل سرخ ۲۰ گرم
عسل نیم کیلو
آب معدنی ۲ لیتر

درمان فلج بل با شربتی گیاهی/ با مصرف این نوشیدنی تشنج را کنترل کنید

طرز تهیه شربت سداب

برای تهیه شربت سداب ابتدا گیاهان خشک شامل سداب، انیسون، مرزنگوش و گل سرخ را نیم کوب کرده و داخل ۲ لیتر آب معدنی می‌ریزیم.
پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت، آن را با حرارت ملایم و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم.
هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد آن را صاف کرده و با عسل ترکیب می‌کنیم.
شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت سداب

برای تهیه یک لیوان شربت سداب ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.

نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده کرده و چند قطره آب لیمو ترش اضافه می‌کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار