رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اجرای طرح تکریم ارباب رجوع را بسترساز رضایتمندی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه و تکیه گاه دستگاه قضایی عنوان کرد.
کد خبر: ۶۹۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 28 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه تبیین مدل ارزیابی تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی استان هرمزگان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان و با حضور دکتر ابراهیمی رئیس اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت فرهنگی قوه قضاییه ، معاونین دادگستری و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره اینکه تکریم ارباب رجوع ریشه در فرهنگ دینی ما دارد ، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، بسترساز رضایتمندی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه و تکیه گاه دستگاه قضایی است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: اجرای موفق این طرح به شکوفایی و توسعه سلامت اداری و تسریع در روند خدمت رسانی به مردم منجر گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه، گشاده رویی، پاسخگویی، پیگیری مطالبات مراجعین، سعه صدر و صبور بودن در مواجهه با مردم را از مهمترین شاخص‌های تکریم ارباب رجوع عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر توجه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان به موضوع تکریم ارباب رجوع تأکید کرد.

وی با اشاره به نام گذاری سال 1397 به عنوان سال تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه، برخی اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان را در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تجهیز اماکن و فضا‌سازی شایسته محیطی از طریق ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای مراجعین، برگزاری مستمر جلسات ملاقات مردمی، ارتباط برخط با مخاطبان از طریق یکپارچه سازی سیستم پاسخگویی، خطوط مستقیم ارتباطی و ایجاد سامانه جامع و استقرار صندوقهای انتقادات و پیشنهادات به عنوان اقدامات ویژه دادگستری هرمزگان در جهت تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی استان نام برد.

وی همچنین نظارت هدفمند بر عملکرد کارکنان و ضابطین، تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی، مکانیزه نمودن خدمات قضایی و استفاده از فناوریهای نوین به ویژه در حوزه ابلاغات الکترونیک را اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حفاظت هر چه بیشتر از حریم خصوصی شهروندان و کاهش نیاز به مراجعات مردم به منظور تکریم ارباب رجوع برشمرد.

در جریان این جلسه همچنین محمد ابراهیمی رئیس اداره برنامه‌ریزی و نظارت معاونت فرهنگی قوه‌قضاییه از نظام‌مند شدن تکریم ارباب رجوع در دادگستری‌های سراسر کشور خبر داد و اظهارداشت: افزایش کیفیت ارائه خدمات، بهبود رفتار با مراجعان، تسریع در رسیدگی‌ها و اصلاح فرآیندهایی که پاسخگویی به مردم و رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌نماید ، از مهمترین اهداف اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه است.

وی یادآور شد: این طرح با مشارکت مسئولین قضایی به عنوان رهبران فرهنگی و کارکنان بخشهای مختلف دستگاه قضایی پیگیری می‌شود تا بتوانیم در تمامی بخشهایی که مردم با آن سر و کار دارند کیفیت و سرعت ارائه خدمات و همچنین شاخص پاسخگویی را بهبود بخشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مدل تکریم ارباب رجوع توسط یک تیم مطالعاتی با الگوبرداری از نمونه‌های موفق در این حوزه و پس از بررسی تطبیقی و نظرخواهی از اساتید حوزه و دانشگاه طراحی شده است.

به گفته ابراهیمی در پایان هر سال و پس از دریافت اطلاعات و بررسی گزارشها، استانهای برتر در حوزه تکریم ارباب رجوع مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار