وی با بیان اینکه کار بازدید از نمازخانه های بین راهی با تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده استانداری، مرکز بهداشت، اماکن ناجا، ستاد اقامه نماز، شرکت پخش فراورده های نفتی، میراث فرهنگی و اصناف از مهر سال 96 آغاز و تا آبان سال 97 ادامه داشت، افزود: نتایج بازدیدهای مستمر از نمازخانه‌های بین راهی در هرمزگان تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی قابل رویت خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 28 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، داريوش باقرجوان ظهر امروز در نشست خبری باتفاق معاونين و صنوف حمل و نقلی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تشريح عملكرد اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پرداخت مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تشريح عملكرد راهداری در بخشهای مختلف حوزه راهداری شامل اداره نگهداری راه‌ها، اداره نگهداری ابنيه فنی ، اداره ايمنی راه و حريم و ماشين آلات در سال 1397 افزود: اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بيش از 13500 كيلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زير پوشش دارد كه از اين ميزان حدود 10 هزار كيلومتر راه روستايی است كه نگهداری از اين راه‌ها كه سرمايه ملی هستند با هدف بالا بردن ضريب ايمنی و بهبود امنيت تردد در اين محورها در حال انجام است.

وي افزود: يكی از مهمترين منافع حاصل از فرآيند نگهداری درست راه‌ها در بحث كاهش هزينه چرخه عمر پروژه‌های راه به دليل كاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقاء سطح ايمنی راه‌های جديد و شبكه راه‌های موجود جهت بهره‌برداری مناسب از راه‌ها را بازديد مستمر كارشناسان و مسئولان هر حوزه و گزارشات به موقع دانست.

داريوش باقر جوان در ادامه گفت: شناسايی و گزارش دهی مشكلات جاده‌ها همراه با پيشنهاد اقداماتی جهت رفع يا كاهش مشكلات محورها در جهت ايمنی كاربران راه مدنظر قرار گرفته و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی از تهيه و نصب 10 هزار و 740 علائم ايمنی راه‌ها اعم از اخطاری، انتظامی، مسيرنما در سال جاری خبر داد و اضافه كرد: تهيه و اجرای نرده رفوژ طرفين پل‌های عابر پياده در محور بندر شهيد رجايی يک هزار و 200 متر طول و بيش از 850 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها با اولويت آشكارسازی نقاط پر تصادف در محورهای استان تهيه و نصب شد.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نيز بيان داشت: همچنين در جهت ايمن‌سازی محورهای استان 720 كيلومتر خط‌كشی راه كه بيشترين خط كشی در شهرستان بندرعباس به طول 260 كيلومتر انجام و ارتقاء حفاظ ميانه راه‌ها و حفاظ نواحی پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود در راه‌های استان به مقدار چهار هزار و 350 متر طول از نوع نيوجرسی مفصلی و بيش از  پنج هزار و 400 متر طول از نوع گاردريل انجام شده است.

اين مقام مسئول در ادامه گفت: تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد. و در 12 ماهه سال 1396 بندرشهید رجایی با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت كالاهای ورودی، مهمترین وفعالترین مرزترانزیتی درکشوربود.

وی اضافه کرد: در این مدت بالغ بر سه میلیون و دویست و چهل و هشت هزار تن ( 3 میلیون 248 هزار تن ) کالا از طریق بندرعباس به دیگرمرزهای کشور ترانزیت شده است.
در ادامه داريوش باقر جوان گفت: نمازخانه‌های بین راهی، عنوان کرد: نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرد و نقاط ضعف آنها به متولیان گوشزد می‌شود و مجتمع ها نیز موظفند که کاستی ها را رفع کنند.

وی با بیان اینکه کار بازدید از نمازخانه های بین راهی با تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده استانداری، مرکز بهداشت، اماکن ناجا، ستاد اقامه نماز، شرکت پخش فراورده های نفتی، میراث فرهنگی و اصناف از مهر سال 96 آغاز و تا آبان سال 97 ادامه داشت، افزود: نتایج بازدیدهای مستمر از نمازخانه‌های بین راهی در هرمزگان تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی قابل رویت خواهد بود.

باقرجوان تصریح کرد: در این بازدیدها مجتمع‌های خدماتی رفاهی که نواقص و کاستی‌هایی داشته‌اند را موظف کرده‌ایم که خدمات مناسب و در شان مردم را ارائه دهند.
باقرجوان با اشاره به وجود 32 نمازخانه و مسجد در مجتمع‌های بین راهی هرمزگان، اظهار کرد: در حال حاضر 9 مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در سطح جاده‌های استان در حال احداث است که همگی از نمازخانه‌های مناسب برخوردار خواهند بود.

نشست مدير كل راهداری باتفاق معاونين با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسيدن هفته حمل و نقل و راهداری
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار