کد خبر: ۶۹۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۸ 26 December 2018

سالیان سال است که صداوسیمای کشور برای فیلم‌سازی و پرکردن کنداکتور برنامه‌هایش بعضاً به سوی جنوب کشور و مردمان خونگرم و نجیب آن هم نگاهی می‌کند البته با اجحافی بزرگ در حق این مردمان فهیم ، متشخص و تحصیلکرده برای نشان دادن کاراکترهای قاچاقچی و خلافکار که بعضاً زندانی و ... که فی الواقع دارد، چهره خوشنامی در برنامه و یا فیلم نبوده آنرا به هرمزگان و مردمان با هویت و بافرهنگش نسبت داده و می‌دهد.

این مسئله سالهاست که موجب رنج و عذاب هرمزگانی‌هاست و از آنجایی که خونگرمی و نجابت در ذاتشان بوده و هرگز به خود اجازه اعتراض نداده‌اند در برابر این توهین آشکار همچنان لب فرو بسته و سکوت کرده‌اند و این امر موجب تکرار رفتارهای وقیحانه و توهین آمیز مستندسازان، فیلمسازان و کارگردانهایی است که شاید هنوز یکبار هم به هرمزگان و بندرعباس سفر نکرده‌اند تا از نزدیک با مردمان اصیل و فرهنگی و مهربانش برخورد نموده وفیلمهایشان را براساس واقعیتهای موجود بسازند، نه آنچه در خاطره‌ها وفیلم‌های، دهه سی و چهل دیده و لمس کرده‌اند.

امروز هرمزگان بالنده و پرغرور ایستاده و به ماحصل سال‌ها رنج و تلاش فرزندان تحصیلکرده و خودکفایش می بالد؛ جوانان هرمزگان دیرزمانی است که کرسی‌های دکترا و فوق‌دکترا کشور و حتی خارج از کشور را تصاحب کرده‌اند و نخبگان علمی بسیاری از این دیار در المپیادهای مطرح دنیا و داخلی مدالهای طلا و نقره را درو کرده و می‌کنند.

فرزندان کوشا و فهیم هرمزگان با تلاش و مجاهدتها و علیرغم تبعیضها و بی‌عدالتی‌هایی که ناجوانمردانه سالیان سال در حقشان روا شده اینک مردانه ایستاده‌اند و لبیک گویان به فرمان ولی امرشان رهبر فرزانه و باخودکفایی و تخصص داخلی و تولید علم مرزهای کشور را به روی واردات کالا و مایحتاج غیرضروری بسته‌اند؛ علم وتخصص بسیاری از جوانان هرمزگانی در صنایع فولاد، پالایشگاه‌ها و کشتی‌سازی و ... مورد توجه و استفاده قرار گرفته و جدال بر سر اشتغال نیروهای بومی متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مورد نیاز صنایع استان است که با تلاش و رایزنی‌های نمایندگان مجلس و استاندار هرمزگان امروز شاهدیم اندکی درهای صنایع به روی جوانان هرمزگانی گشوده شده و مدیران غیربومی این صنایع در حال باور و اعتماد به متخصصان هرمزگانی در تمامی زمینه ها هستند.

در هرمزگان 1397 دیگر نباید رسانه ملی چهره مخدوش و خلافکاری از این استان اقتصادی و تأثیرگذار در تمامی حوزه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به نمایش گذاشته و اعتراض بجا وبحق نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور به این اقدام وهن آمیز رسانه ملی در حق هرمزگانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم من بعد تمامی مسئولان و مدیران و مردم غیرتمند هرمزگان نسبت به آداب و رسوم وفرهنگ اصیل بومی و محلی خود وسواس بیشتری به خرج داده و همواره برای معرفی این فرهنگ اصیل تمام تلاش خود را بکار گرفته و اجازه ندهند عده‌ای تحت عناوین کارگردان و فیلمساز و ... فرهنگ غنی دیارآفتاب و شرجی و جنگلهای حرا را به سخره گرفته و از هرمزگان و هرمزگانی‌ها در برابر سایر هموطنانمان چهره‌ای ناآشنا و غیر واقعی نشان دهند.
به قلم: فروغ مسلم‌زاده

چرا توهین به هرمزگانی ها
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار