در حوزه ترددهای جاده‌ای هيچ چيز مهم‌تر از جان انسان نيست از مردم عزيز تقاضا دارم قوانين راهنمايی و رانندگی را رعايت نمايند و راه‌ها با سيستم‌های كنترلی و سيستم های its  در حال كنترل هستند كه برای رانندگانی كه اصول را رعايت ميكنند بهتر و براي افراد قانون گريز بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 28 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، ديدار مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مناسبت گراميداشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان بندرلنگه انجام گرديد و اين مقام مسئول به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها به ايراد سخنرانی و ارائه گزارش پرداخت.

داريوش باقرجوان در جمع نمازگزاران بندرلنگه 26 آذر روز حمل و نقل، رانندگان و يک دی روز راهدار و تلفيق اين دو با هم هفته حمل و نقل و رانندگان و راهداری را به مردم عزيز به ويژه رانندگان زحمتكش تبريک گفت.

 وی در ادامه تاريخچه‌ای از اين روز ياد آور شد و گفت، در سال 1362 در بهبهه جنگ تحميلی عراق عليه ايران مشكلات زيادی در بنادر جنوبی به وجود آمد كه از 5 بندر ايران 3 بندر استراتژيک از عمليات خارج شده بود، در مجموعه جبهه جنگ رانندگان زحمتكش همت و تلاش بسزايی داشتند به همين دليل طبق فرمايش تاريخی حضرت امام اين روز را به نام حمل و نقل و رانندگان نامگذاری كردند و چهارده سال بعد در شورای نامگذاری كشور ثبت گرديد و هر سال 26 آذر تا 1 دی را به نام هفته رانندگان راهداری و حمل ونقل ارج می‌نهيم.

اين مقام مسئول عنوان كرد، راهدارانی كه در جاده‌ها فعاليت مي كنند رگ‌های اقتصادی كشور را به صورت مناسب و ايمن برای استفاده كاربران جاده نگهداری می‌كند و آنها نقش مهمی در فعاليتهای اقتصادی و اجتماعی دارند.

وي در ادامه گفت: راههای مواصلاتی مانند شبكه رگ‌ها و شبكه جريان خون در بدن هستند و اگر آنها نباشند قطعاً جريان فعاليتهای اقتصادی و اجتماعی دچار مشكل می‌شوند و اگر يک روز را با راهدار و يا يک راننده عزيز در جاده بگذرانيم بيشتر به اهميت شغل و سخت كار راهداران پی خواهيم برد.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: حمل و نقل يک صنعت مشتق است و به خودی خود فعاليت نيست در خدمت و صاحبان صنايع است و يک صنعت سيال و در حال حركت است بنابراين مديريت اين بخش كار پيچيده‌ای است و قطعاً تلاشگران اين بخش از علم و آگاهی كافی در عرصه‌های كاری و علمی برخوردار می‌باشند.

حضور مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درجمع نمازگزاران بندرلنگه

وی با اشاره به اینکه عملیات روکش آسفالت در تمامی شهرستان‌های استان در حال انجام است بیان داشت: در غرب استان عملیات روکش آسفالت، محور بستک به بندرلنگه و خمیر به طول 10 کیلومتر، راه‌های حوزه شهرستان بستک به طول 5 کیلومتر، محور پارسیان به بوشهر و بندرلنگه 15 کیلومتر، محور بندرلنگه به پارسیان به طول 12 کیلومتر و محور چارک به بندر آفتاب به طول 5/6 کیلومتر به اتمام رسیده است.

ايشان خاطر نشان كرد: یکی از مهمترین منافع حاصل از فرایند نگهداری درست راه‌ها در جهت کاهش هزینه چرخه عمر پروژه‌های راه به دلیل کاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌های جدید و شبکه راه‌های موجود جهت بهره‌برداری مناسب از راه‌ها را بازدیدهای مستمر کارشناسان و مسئولین هر حوزه و گزارشات به موقع این عزیزان دانست و گفت: شناسایی و گزارش دهی مشکلات جاده‌ها همراه با پیشنهادات اقداماتی جهت رفع یا کاهش مشکلات محورها در جهت ایمنی کاربران راه مدنظر قرار گرفته و با همت و تلاش راهداران عزيز به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
 
وی در ادامه عنوان كرد: در جامعه يكايک سلول‌های اين جامعه در مجموعه خود در حال مشقت و تلاشهای خوبی هستند ولی جا دارد نگاهی ويژه‌ای هم داشته باشيم به مجموعه زحماتی كه راهداران عزيز بخش رانندگان و شركت‌های حمل و نقلی در انجام وظايف راهداری و حمل و نقل زحمت ميكشند.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: همكاران بنده در بخش‌های مختلف در جهت رفاه حال بهره‌برداران از محورهای مواصلاتی در حال فعاليت می‌باشند و توضيحاتی در اين خصوص داده شد.

داريوش باقرجوان عنوان كرد: در اين استان و شهرستان بندرلنگه به تبع آن كريدور شرق و غرب و كريدور شمال و جنوب قرار دارد و بحث‌های اقتصادی و بندری بسياری در اين استان جاری است.

وي اظهار داشت سرمايه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری به نوعی فعاليتهايی كه مرتبط با سرويس‌دهی با حمل و نقل است می‌تواند الگوی خوب و مناسب در اين زمينه باشد.

وی اظهار داشت كه بحث اشتغال بحث مهمی می‌باشد و به طور جد در حال پيگيري است استفاده از ظرفيت راه‌ها و طول راه‌ها و حريم حاشيه راه‌ها می‌تواند مزيت بسيار خوبی داشته باشد.

داريوش باقر جوان در پايان عنوان كرد: در حوزه ترددهای جاده‌ای هيچ چيز مهم‌تر از جان انسان نيست از مردم عزيز تقاضا دارم قوانين راهنمايی و رانندگی را رعايت نمايند و راه‌ها با سيستم‌های كنترلی و سيستم های its  در حال كنترل هستند كه برای رانندگانی كه اصول را رعايت ميكنند بهتر و براي افراد قانون گريز بدتر خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار