کد خبر: ۶۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 24 December 2018
اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیمه تامین اجتماعی می شوند
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد : اعضای سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان می توانند با انعقاد قرارداد بیمه اختیاری زیر پوشش حمایت های تامین اجتماعی قرار گیرند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،عباس نورمحمدی در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : موضوع بیمه به عنوان تکیه گاه و مامنی برای آینده ، از ضروریات برای همه افراد جامعه به شمار می رود و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز همانند سایر اقشار از جمله هنرمندان ، نویسندگان ، ورزشکاران و ... این موضوع را از دغدغه های خود می دانند و امیدواریم با توافق دو سازمان ، به زودی پوشش بیمه ای برای آنان ایجاد شود .

وی افزود :اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان پس از انجام مقدمات کار و انعقاد قرارداد ، می توانند ماهانه حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند تا نسبت به اختصاص شماره بیمه و سپس ارایه خدمات بیمه ای به آنان اقدام شود .

وی داشتن کارت عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و پروانه اشتغال معتبر را از جمله شرایط پوشش بیمه ای این افراد بیان کرد و افزود : متقاضیان هم چنین نباید تحت پوشش مقررات خاص بیمه های دیگر باشند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ، بازنشستگی ، ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان را از مهم ترین مزایای این نوع بیمه برشمرد و گفت : ارایه دفترچه درمانی و استفاده از خدمات درمانی و پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی و... نیز از دیگر مزایایی است که مشمولان می توانند از آن بهره مند شوند .

وی افزود : مشمولان این نوع بیمه می توانند میزان دستمزد ماهانه را خودشان انتخاب کنند و این امر در زمان بازنشستگی آنان تاثیرگذار است . به عبارت دیگر ، هر چه میزان دستمزد مبنای کسر حق بیمه بالاتر باشد ، در زمان بازنشستگی حقوق و مستمری بالاتری دریافت خواهند کرد .

در این دیدار مقرر شد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی رابطان بیمه ای خود را به شعب تامین اجتماعی استان معرفی کند تا نسبت به پوشش بیمه ای اعضای آن سازمان اقدام به عمل آید .
 
دو خبر از تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری دوره ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی
دوره آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران  تامین اجتماعی در یاسوج برگزار می شود .

در راستای افزایش سلامت و نشاط بازنشستگان و سالمندان ، دوره آموزشی ارتقای سطح سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در یاسوج برگزار می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان شهرستان های بویراحمد و دنا صبح روز چهارشنبه پنجم دی ماه جاری در شعبه تامین اجتماعی یاسوج برگزار خواهد شد .
عباس نورمحمدی طرح و بیان مسایل و مشکلات حوزه سلامت و درمان بازنشستگان و سالمندان و راههای پیش گیری از آنها را از مباحث این دوره آموزشی اعلام کرد و افزود : سازمان تامین اجتماعی در کنار برنامه های فرهنگی و اجتماعی از جمله طرح نسیم سلامت ، برگزاری المپیادهای فرهنگی - ورزشی و... تلاش می کند با اجرای چنین دوره هایی دغدغه های جسمی و روحی بازنشستگان و سالمندان را کاهش دهد .
وی خودمراقبتی در زمینه  سلامت و  گسترش روحیه نشاط و سلامت در خانواده ها به منظور افزایش امید به زندگی را مهم ترین هدف این دوره بیان کرد .
مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود : در این دوره آموزشی علاوه بر طرح مسایل مرتبط با سلامت ، با استقرار تیم پزشکی در محل ، نسبت به انجام معاینات بالینی مانند آزمایش قند خون ، فشار خون و... از شرکت کنندگان و درج اطلاعات مربوط به بیماری های احتمالی در فرم های خاص اقدام خواهد شد .
مدیرکل تامین اجتماعی استان از بازنشستگان و مستمری بگیران درخواست کرد در راستای توجه به سلامت و بهداشت و درمان خود در این دوره ها شرکت کنند .
وی گفت : این دوره ها در مراحل بعدی در سایر شهرستان های استان نیز برگزار خواهد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار