در تجلیل از یک ورزشکار بویراحمدی عنوان شد :
درخشنده پور : وقتی کسی بدون دلیل بر روی فردی که حتی او را نمی‌شناسند اسلحه می کشد و با خالی کردن یک خشاب 30 تیر وی را می کشد ! زمینه نگرانی های روحی ، زوال اجتماعی و اضمحلال فرهنگی را بوجود می‌آورد
کد خبر: ۶۹۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 23 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، در اقدامی ارزشمند با حضور نستور درخشنده پور چهره سیاسی ، فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از قهران ورزشی رشته تکواندو استان در روستای " کره " تجلیل به عمل آمد.
نستور درخشنده پور در این مراسم گفت : مردم این منطقه همیشه و در طول تاریخ در صحنه های فرهنگی در صحنه های کار و تلاش چه بزرگسالان و چه جوانان آن صاحب فکر و اندیشه بوده ند.
درخشنده پور در ادامه افزود :در هر جامعه ای ارزشهای آن جامعه جلوتر از تمام شرایط توسعه است یعنی سرمایه های انسانی یک جامعه همیشه جلوتر از شرایط توسعه هستند به گونه ای که شما نمی توانید هیچ جامعه ای را قبل از اینکه سرمایه های انسانی آن اموزش دیده باشد در حالت پیشرفت ببینید.
وی گفت : جامعه پیشرفته در وهله اول به جوامعی گفته می شود که از نظر انسانی دچار انحطاط نشود که در این صورت می تواند پیشرفت کند. از آنجا که اولین شاخص برای توسعه ، سرمایه‌های انسانی است بنابر این وقتی این سرمایه‌ها قوی می‌شوند که سلامت در آن جامعه نهادینه شده باشد.
این چهره سیاسی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود : ورزش یکی از گام‌های بسیار اساسی است که می‌تواند سلامت جسم و روح جامعه را تامین کند و ما می بینیم از زمان حضرت رسول این کار صورت می گیرد . در زمان حضرت رسول به ورزش های بنیادی مانند دو ، سوارکاری ، تیراندازی و شنا اهمیت داده شده است که اگر این ورزش های توصیه شده پیامبر را در قالب ورزش های امروزی تعبیر کنیم میبینیم ورزش های رزمی در دل ورزش های توصیه شده زمان پیامبر قرار می گیرد.
نستور درخشنده پور گفت : وقتی جوانی می رود در زمین ورزشی گام برمی دارد یعنی خود را مبرا از بسیاری از ناهنجاری‌های موجود می کند.
وی با اشاره به موفقیت رضا پیوست در ورزش های رزمی خطاب به مردم روستای "کره" گفت : شما دیگر این جوان را متعلق به خودتان تنها ندانید بلکه اکنون رضا پیوست متعلق به همه استان و حتی کشور است.
درخشنده پور ادامه داد : وقتی جوانی از یک روستای بدون امکانات فقط با تلاش و کوشش خود و با صرف هزینه های زیاد به این موفقیت برسد باید به وجود وی افتخار کنیم.
درخشنده پور گفت : دیگر اولیا هم باید از این حرکن این جوان الگو گرفته و سعی کنند با پیمودن راه برای فرزندان خود ایجاد انگیزه و تلاش برای موفقیت بنمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره عقب ماندگی ها موجود ، گفت : وقتی به این مناطق روستایی می آییم و شرایط نامساعد زندگی مردم را می بینیم بسیار تاسف می خوریم.
درخشنده پور افزود : با وجود چنین سرمایه‌های عظیم طبیعی در این مناطق در مقایسه با برخی مناطق که برای تهیه یک لیتر آب چه هزینه هایی باید انجام دهند جای تأسف است که محرومیت همچنان وجود دارد .
درخشنده پور گفت : با وجود این همه منابع طبیعی که وجود دارد چرا باید همچنان محرومیت وجود داشته باشد؟
وی با اشاره به اینکه باید شکرگزار خدمات نظام جمهوری اسلامی مانند آب ، برق ، گاز و مدرسه به روستاها بود اما نمی توان دو کیلومتر آسفالت جاده را خیلی هنر دانست و افزود : این اقدامات لازم بود اما کافی نیست .
این چهره سیاسی فرهنگی گفت : چون بخشی از کار من چه در بعد تحصیلاتی چه در بعد اجرایی در مورد گردشگری و توسعه است نمی‌توانم بپذیرم این محرومیت‌ها با وجود چنین پتانسیل‌های از جمله زندگی در پای دومین قله مرتفع کشور با مناظر زیبای طبیعی و منابع خدادادی همچنان وجود داشته باشد .
درخشنده پوردر ادامه با دادن یک نوید به مردم گفت : بحثی در وزارت راه ، مسکن و شهرسازی به وجود آمده که یک منطقه ویژه گردشگری را در استان راه اندازی کنیم و بنده هم تا حدودی نقشی در تعیین آن دارم که نقطه ای در نزدیکی همین روستا شناسایی شده  و کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است .
وی در خصوص این پروژه گفت : اکنون در مراحل مطالعات اولیه هستیم و با مسئولین ارشد استان هم در حال رایزنی هستیم که انشاالله به نتیجه برسد .
وی افزود : بی‌شک اگر اکنون از جوانان این روستا پرسیده شود دغدغه شما چیست خواهند گفت شغل و اگر از اولیاء این جوانان هم بپرسید باز هم خواهند گفت شغل فرزندان مان.
درخشنده پور گفت : آیا شما اکنون خانواده ای را پیدا می‌کنید که وجود 2 تا سه جوان بیکار در خانه ، دغدغه آنان نباشد؟
نستور درخشنده پور با اشاره به این مشکل بزرگ افزود : فائق آمدن بر این مشکلات ممکن نیست مگر با همت و اینکه دنبال راه حل های اساسی برویم.
درخشنده پور ادامه داد : در این مناطق که استعداد های بزرگی در زمینه گردشگری وجود دارد چرا واقعاً در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟! این در حالی که فقط در همین بخش گردشگری هزاران نفر می توانند مشغول به کار شوند.
وی گفت : در اصول توسعه‌ای و اصول تامین اشتغال بخش خدمات را بهترین بخش می‌دانیم. وقتی در جایی شغلی ایجاد می‌شود در کنارش شغل های خدماتی دیگری هم ایجاد میشود .
این چهره سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی‌های روستای "کره" گفت : این منطقه مدیران خوبی را در سطح استان پرورش داده است و اتفاقاً اگر بخواهیم دوران های طلایی این استان را برشماریم به زمان هایی برمی خوریم که مدیریت بخش‌های مهم در دست فرزندان این منطقه بوده است که امیدواریم این افراد همچنان در کنار مردم باشند.
وی گفت : به هرحال استعداد های زیادی در این منطقه وجود دارند اما توسعه چندانی رخ نداده است البته هر سال چند روستا از نعمت های آب و چند کیلومتر آسفالت برخوردار می‌شود اما این آن چیزی نیست که منجر به توسعه و ایجاد اشتغال شود.
درخشنده پور گفت : نبود شغل باعث ایجاد مشکلات و معضلات اجتماعی و ناامنی می شود همانطور که دیدید در چند روز گذشته یک جوان از زندان آزاد می شود و به راحتی می رود و چند نفر را به قتل میرساند! این طبیعی است که اگر مشکلات اجتماعی نباشد و امنیت روانی وجود داشته باشد نباید انتظار رخ دادن چنین اتفاقاتی را داشت.
وی در پایان گفت : وقتی کسی بدون دلیل بر روی فردی که حتی او را نمی‌شناسند اسلحه می کشد و با خالی کردن یک خشاب 30 تیر وی را می کشد ! زمینه نگرانی های روحی ، زوال اجتماعی و اضمحلال فرهنگی را بوجود می‌آورد که بیشتر این اتفاقات بر اساس این است که شغل و درآمد مناسب و آبرومند برای مردم تهیه نمی‌شود در حالیکه این از وظایف تصریح شده در قانون اساسی برای دولت است.
 
درخشنده پور : سرمایه های انسانی جلودار توسعه هستند / نمی توان انجام 2 کیلوتر آسفالت را هنر دانست! / خبر خوش برای گردشگری بویراحمد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
ایخری
بویراحمد
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
دکتر درخشنده پور واقعا مدیر آکادمیک و متخصص و متعهد هست
در انتخابمان برای نمایندگی یاریش کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار