هر چه حضور شهدا و یاد و خاطره آنها در جامعه پر رنگتر باشد و روحیه شهادت طلبی ترویج گردد، اختلاس و دزدی و رانت‌خواری کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۶۹۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 21 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، فرقی نمی‌کند سفر هوایی، زمینی، ریلی، دریایی به شهر بندرعباس وارد شوید، به واقع از هر راهی که وارد شهر می‌شوید به محض ورود با حجم وسیعی از تبلیغات در بیلبوردهای تبلیغاتی، پل‌های عابرِ پیاده، بُلوارها و ورودی های شهر مواجه می‌شوید که بقول عامیانه از شیر مُرغ تا جان آدمی‌زاد در آنها تبلیغ شده است، از کاشت مو، سوزاندن موهای زائد، نمایشگاه‌های اتومبیل، فرش و موکت گرفته تا رستوران و لوازم خانگی، آرایشگاه‌های زنانه و... این حجم از تبلیغات در کمتر شهر دیگری در ایران شاید رؤیت شود.

ولی یک نکته دیگر هم در بدو ورود به شهر از هر مسیری جلب توجّه می‌کند

مسافران هوایی در سالن تحویل بار، سالن انتظار، محوطه فرودگاه و بلوار حدّفاصل فرودگاه تا شهر هیچگونه تصویری از شهدا مشاهده نمی‌کنند، این داستان در ورودی‌های راه آهن و اسکله‌های آبی عیناً مشاهده و تکرار می شود.
ولی در فرودگاه‌های شهرهایی نظیر تهران، یزد، اصفهان، شیراز و... مسافران به محظ ورود به سالن تحویل بار، سالن انتظار و یا در ورودی‌های شهر تصاویر زیبای شهدای انقلاب و جنگ و شهدای دفاع از حرم را مشاهده می‌کنند ،ضمن اینکه ورودی‌های شهر با تصاویر شهدا آذین و متبرک شده‌اند.
در خیابان های اصلی بندرعباس نظیر خیابان سیّدجمال‌الدین اسدآبادی و حد فاصل میدان شهدا و میدان انقلاب حتّی یک تصویر از شهدا نصب نشده است. در بلوار ساحلی به همچنین، تصویری از شهدا نصب نگردیده است.
حد فاصل فرودگاه تا پارک دباغیان در 4 نقطه تابلوهایی از چهار شهید نصب شده که مربوط به سال 1378 می‌باشد یعنی در حدود 19 سال قبل، که ستون‌های نگه دارنده آنها زنگ زده و تصاویر شهدای عزیز نیز به دلیل تابش آفتاب در حال محو شدن از تابلوها می‌باشند.
چند تابلوی کوچک فلزی نیز در ورودی‌های میدان شهدا نصب و بر روی هر کدام عکس چند شهید عزیز با ابعاد کوچک قرار داده شده است.

به راستی چرا در بندرعباس شهدا این قدر غریب و بی‌کس هستند؟

به راستی چرا مسئولان شهرداری و شورانشینان از شهدای عزیز در هراسند که نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند طی 19 سال گذشته شهر را به جای بیل بوردهای تبلیغاتی سخیف و بی‌ارزش با تصاویر شهدای عزیز آذین ببندند.

مسئولان اداره کننده شهر و شورانشینان چرا از حضور پُر رنگ شهدا در سطح شهر در هراسند

آیا مجموعه شهرداری و شورای شهر که روزانه در حال تعویض جدول و سنگ فرش پیاده‌روها هستند و از رنگ آمیزی و بزک کردن جداول غافل نمی‌شوند سهواً و یا عامداً در طی 19 سال گذشته تصاویری از شهدا در شهر نصب نکرده‌اند و چند تصویر قدیمیِ مربوط به 19 سال قبل را نیز مرمت و تمیز نکرده‌اند؟

به راستی مناظری زیباتر از تمثال شهدا برای تزئین شهر می‌توان یافت

هر چه حضور شهدا و یاد و خاطره آنها در جامعه پر رنگتر باشد و روحیه شهادت طلبی ترویج گردد، اختلاس و دزدی و رانت‌خواری کاهش می‌یابد.
شاید دنیا پرستان چسبیده به مقام‌های پوچ دنیوی و دنبال طلب شُهرت از ترس «رو در رو» شدن با نگاه «نافذ شهدا» از نصب تصاویر شهدا جلوگیری می‌کنند تا بتوانند بدون واهمه و شرمساری شاید به رانت و حیف‌ومیل بیت‌المال ادامه دهند و شاید برخی که چسبیده‌اند به صندلی‌های شورای شهر فکر می‌کنند، تبلیغات شهری پولساز است، ولی تصاویر «شهدا» درآمدی ندارد.
ولی نبایستی فراموش کرد، که شهدا سالها قبل هزینه حفظ این کشور و برقراری امنیت امروز، ما را با اهدای جان خود پرداخت کرده‌اند، آیا زیباتر از لبخندِ شهدا برای زیباسازی شهر می‌توان یافت... شهدا ما شرمنده‌ایم حساب مردم را از بعضی مسئولان جدا کنید....

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنیدخیابان‌های بندرعباس محروم از تصاویر شهدای که از برکت غیرت آنها ما الان هستیم، مسئولین توجه کنند

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

پلهای بی‌عابرپیاده مبدل گشته‌اند، محلی برای تبلیغات همه چی غیر از تبلیغ روحیه جهاد و شهادت

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

تبلیغ هر چیزی در بلوارهای شهر وجود دارد دریغ است تمثال مبارک شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت

 شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

شهر را نمی‌توان با مبل و صندلی بدون حضور «عطر و راه شهدا» دلنشین کرد

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

تصاویر شهدای عزیز نصب شده در سال 1378 در حال محو شدن تدریجی، شرمتان باد مسئولین 

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

با گذشت زمان تصاویر شهدا در سطح شهر کمرنگ‌تر ولی به کوری چشم مسئولین در قلب ملت هر روز پررنگ‌تر می‌شود 

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

شوراوشهرداری یک غیرتی بخرج بدهید، در کنار بیلبوردهای تبلیغاتی دستی به تمثال شهدا هم بکشید 

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

شهدا شرمنده‌ایم حساب ما مردم را از مسئولان جدا کنید

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

خدا ما را شرمنده نگاهت نکند حساب مردم را از مسئولان جدا کنید

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

خدا ما را با شهدا محشور کند

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

شهدا جانشان را تقدیم کردند ولی مسئولین طی 19 سال حتی تابلوهای شهدا را بازسازی هم نکردند

شهدا شرمنده‌ایم ما را حلال کنید

اگر شهدا نبودند شورانشینان و مسئولان کنونی در بغداد و بصره به غلامی و کنیزی مشغول بودند، تمام محلات و مناطق شهر باید با تمثال شهدا تزئین و مرتب بازسازی و ترمیم گردد، مسئولان شهرداری و شورای شهر به جای پروژه فروشی و جدول‌کشی روحیه شهدا و شهادت را ترویج کنید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار