تهران – رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: واحدهای عطاری حق فروش دارو را ندارند بلکه باید با ارائه مشاوره، گیاهان دارویی را برای مصرف توصیه کنند.
کد خبر: ۶۹۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 19 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ حسن میرزایی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان ورامین گفت: برخی از واحدهای صنفی عطاری بدون توجه به مجوز فعالیت خود، اقدام به تجویز و یا فروش داروهای تخصصی می کنند که این اقدام خلاف قانون بوده و جرم محسوب می شود.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورامین، با واحدهای عطاری متخلف که اقدام به فروش دارو می کنند برخورد قاطع می شود.
وی افزود: تعدادی از واحدهای عطاری در سطح شهرستان ورامین اقدام به عرضه دارو خارج از شبکه رسمی توزیع می کردند که پس از شناسایی و تایید تخلف توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
میرزایی اظهار داشت: بیش از 40 واحد عطاری دارای مجوز و چندین واحد بدون پروانه در سطح شهرستان ورامین مشغول به فعالیت هستند که این واحدها گاه به عرضه داروهای گیاهی و دست ساز اقدام می کنند.
وی با اشاره به افزایش فعالیت واحدهای آشپزخانه و تهیه غذا در شهرستان ورامین، از اجرای طرح مشترک نظارت و بررسی فعالیت این واحدها با همکاری اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان خبر داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین اظهار داشت: ضوابط قانونی دامپزشکی در خصوص نحوه نگهداری انواع گوشت قرمز و مرغ از طریق اتحادیه مربوط به واحدهای آشپزخانه و تهیه غذای ورامین ابلاغ شده و متصدیان این واحدها، به طور کامل از این موارد قانونی آگاهی دارند، اگر تخلفی در نگهداری این موادغذایی مشاهده شود ، بدون اغماض با مسئولین واحدها برخورد قانونی می شود.
میرزایی تأکید کرد: در برخورد قانونی با متخلفانی که برای سودجویی ، سلامت عمومی مردم را با مخاطره مواجه می کنند کوچکترین اغماض و بخششی صورت نمی گیرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب ها: اخبار ورامین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار