سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: به منظور پیشگیری از آنفولانزای حاد پرندگان تمامی پروانه های شکار صادر شده در استان پس از بررسی در صورت لزوم، لغو خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 19 December 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان "عبدالرضا چراغعلی" در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سال 97 خاطرنشان کرد: سلامت مردم در اولويت اول امور قرار دارد لذا در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فردی قابل قبول نخواهد بود.

وی بیان کرد: همه ما باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی مردم تلاش کنیم و البته برای تحقق این مهم اهتمام و تعامل خود مردم نیز بسیار موثر و سودمند خواهد بود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در ادامه با اشاره به نبود امکانات کافی در غسالخانه موجود شهر نوکنده که باعث به خطر افتادن سلامت مردم آن منطقه خواهد شد از مسئولاین این شهر خواست تا در یک بازه زمانی مشخص زمینی را با پیگیری بخشداری و شهرداری از اوقاف و امور خیریه دریافت و عملیات اجرایی یک واحد غسالخانه بهداشتی را آغاز کنند.

چراغعلی همچنین درخصوص تدوین برنامه و سند شهرستانی ارتقاء سلامت با مدیریت فرمانداران گفت: متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حتماً بسته آموزشی تهیه کرده و انتظارات از فرمانداران در حوزه تدوین سند ارتقاء سلامت شهرستانها، در آن احساء شود.

در این جلسه همچنین "علی اصغر طهماسبی" معاون پیشین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار که به مدت 5 سال ریاست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان را عهده دار بود مورد تقدیر قرار گرفت.

وی طی سخنانی با بیان اهمیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: در 5 سال گذشته کارگروه سلامت استان یکی از فعالترین کارگروهها بوده و برخی مصوباتی که در حوزه سلامت و بهداشت مردم سالها روی زمین مانده بود در این مدت با پیگیری های بعمل امده اجرایی شد.

طهماسبی ادامه داد: ساماندهی کشتارگاههای دام استان از جمله مصوباتی بود که از سال 1383 و به دلیل مقاومت هایی که از سوی برخی افراد در استان صورت می گرفت روی زمین مانده بود که سرانجام در سال 94 و پس از 2 سال پیگیری مدوام، این مصوبه را به سرانجام رسید.

ریاست پیشین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در ادامه ساماندهی پسماندهای زباله، نخاله و فاضلاب گرگان را بعد از قریب به 37 سال و انتقال آن از سایت هزار پیچ، ساماندهی عطاریها، ساماندهی عرضه شیر محلی و فراورده های لبنی، احداث خانه های روستایی با مشارکت خیرین و پیش گیری و کنترل بیماریهای واگیردار نظیر هاری، وبا، ... و اخیراً نیز آنفولانزای حاد پرندگان را از مهمترین دستاوردهای این کارگروه طی پنج سال گذشته عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار