دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی ایلام با هدف خدمت رسانی آسان و سریع به مردم و اطلاع رسانی لحظه ای به مراجعان در شهر ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۶۹۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 19 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام در این آیین گفت: با توجه به حجم بالای مراجعه به تنها دفتر خدمات الکترونیک در ایلام و تقاضای شهروندان دومین دفتر با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری به دادگستری ها، تکریم ارباب رجوع و افزایش سرعت، دقت و شفافیت در دادرسی و صرفه جویی در زمان راه اندازی شد.

جعفر تعمیرکاری افزود: تا پایان سال جاری سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان های دهلران، ایوان و دره شهر برای خدمات رسانی به مردم افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: از طریق این دفاتر مردم می توانند در هر نقطه از کشور شکایات، دادخواست، اظهار نامه و .... خود را به تمام دادگستری ها ارسال کنند.

تعمیرکاری تاکید کرد: برای ارتقاء دستگاه قضایی، فناوری اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است و از آن بعنوان یکی از شاخصه های پیشرفت یاد می شود و چهار مولفه برای کارآمدی آن باید فراهم شود.

به گفته وی این مولفه ها شامل توسعه زیر ساخت ها، مدیریت اطلاعات، مدیریت دانش و توانمندسازی فناوری اطلاعات است.

تعمیرکاری افزود: از ویژگی های خدمات این دفاتر ارسال ابلاغیه ها در کمترین زمان به مراجعان، رعایت حریم خصوصی افراد، سرعت رسیدگی به پرونده ها و کاهش هزینه های بخش قضا است.

وی تاکید کرد: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از سیاست های مقام معظم رهبری در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار