دهمین محفل خاطره پایداری با موضوع «خاطرات تخریب» با حضور رزمندگان و جانبازان واحد تخریب تیپ 18 الغدیر در حوزه هنری یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 17 December 2018

«خاطرات تخریب» و نقش مؤثر رزمندگان تخریب‌چی‌ در دوران دفاع مقدس، موضوع دهمین محفل خاطره پایداری بود که شامگاه 25 آذر با حضور حماسه‌آفرینان جهاد هشت ساله، مسئولان، هنرمندان، پژوهشگران و قشرهای مختلف مردم در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد .
در این مراسم تعدادی از رزمندگان یزدی همچون حسن کاظمی‌نسب، رمضان دهقان، محمدرضا دهقان اشکذری، محمد محمودی، احمد رسولی، رضا کارگر، محمدرضا کلانتری‌سرچشمه و اصغر باقری به بیان خاطراتی از ایستادگی و مقاومت، شجاعت و ایمان، ایثار و شهادت و ابتکار و خلاقیت گروه تخریب در دوران دفاع مقدس پرداختند .
طلايه‌داران حماسه و ايثار همچنین از مجاهدت، شجاعت، فداکاری و جانفشانی هم‌رزمانشان به ویژه شهدای گرانقدر این واحد در بازکردن معابر و میادین مین و خنثی کردن تله‌های انفجاری دشمن در دوران دفاع مقدس گفتند و یادشان را گرامی داشتند .
حسام سالکی معاون فرهنگی حوزه هنری یزد در این مراسم از آمادگی این نهاد برای ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان از جمله یادگاران واحد تخریب خبر داد و گفت: این خاطرات گنجینه‌های ارزشمند و سرمایه‌ ملی است که باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود .
در ادامه از کتاب «معبر سرخ» روایتی از اسارت تا وکالت دکتر رضا کارگر ـ‌رزمنده و آزاده دفاع مقدس‌ـ که به قلم محمدرضا کلانتری‌سرچشمه نوشته شده، با حضور دکتر جعفری رئیس کانون وکلای دادگستری یزد و نویسنده و راوی اثر رونمایی شد .
این کتاب به همت کانون وکلای دادگستری استان یزد در 280 صفحه با شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات اندیشه کویر منتشر شده است .
در ورودی محفل نیز به یاد شهدای تخریب، نمونه ماکتی از میدان مین و موانعی که دشمن بعثی در مقابل رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل ایجاد می‌کرد، به همت سعید ملک‌ثابت یکی از راویان دفاع مقدس در معرض دید قرار داده شده بود .
نمایشگاه عکس رزمندگان و دلاورمردان دفاع مقدس هم که در حاشیه این محفل برپا شد، یادآور از خودگذشتگی و ایثار سروقامتانی بود که زندگی، جوانی، سلامتی و جان خود را در راه پاسداشت ارزش‌ها و امنیت و آرامش امروز میهن فدا کردند .
شعرخوانی در وصف شهدای تخریب و پخش نماهنگ از دیگر برنامه‌های این محفل صمیمی بود .
گفتنی است؛ در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان، گروهی بودند که از بین ‌بهترین‌ها و شجاع‌ترین‌ها انتخاب می‌شدند و در گمنامی فعالیت می‌کردند، آنها همانانی بودند که پیش از همه وارد عملیات می‌شدند و تا امروز نیز میدان عملیات را ترک نکرده‌اند. آری آنان تخریب‌چی بودند و اگر بگوییم نزدیک‌ترین‌ها به شهادت، ‌سخنی به گزاف نگفته‌ایم .
محافل ماهانه خاطره‌ «پایداری» با هدف حفظ و احیاء این سرمایه ملی و بازخوانی و روایت درست تاریخ دفاع مقدس از زبان رزمندگان و مدافعان میهن، آخرین یک‌شنبه هر ماه در حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار