ردپای کرامت هشتمین پیر فتوت در عرصۀ خراسان، شیفتگان اسطورۀ جوانمردی را به این سرزمین پاک فراخوانده و کلان شهر خفته در قلب خراسان را مقصد بسیاری از سفرهای زیارتی، چه به صورت تور مشهد و چه به صورت شخصی کرده است. با آژانس هواپیمایی مانلی پرواز، زمستان پایتخت معنوی را نیز شاهد باشید! 
کد خبر: ۶۹۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 17 December 2018

تابناک رضوی به نقل از مشرق: علاوه بر مسافران و زائران آستانۀ کوی مهربانی ها، عالمان و اندیشمندان متعددی در حضور متعالی او در کتابخانۀ آستانۀ رضوی در پی کاوش و پژوهش هستند. برخی از نسخه های پناه گرفته در این کتابخانه، قدمتی والا دارند و جزوه های دینی بسیاری از نقل های امام رضا (ع) و مکتوب هایی که متعلق به قرن دوازدهم هجری قمری است، در این قسمت حفظ و نگهداری می شوند. صاحبان اندیشه و تفکر از این دیار به مقصد جهان ابدی پرکشیده اند و جسم خاکی شان در پیشگاه مظهر مروت آرامش گزیده است. از اندیشمندان خفته در جوار پرمهرش می توان از عالمان فرزانه ای همچون علامه جعفری، شیخ بهایی و شیخ طبرسی نام برد که تا به امروز آثار پرفروغشان مسیر زندگی را مشعشع و منور نمایان کرده اند. 

 

پس از زیارت و عرض ارادت در پیشگاه وارث طهارت، میهمانان تور ارزان مشهد می توانند به بازدید از مراکز خرید مشهد بپردازند و به سراغِ خرید سوغاتی بروند که جز جدایی ناپذیر هر سفر، به خصوص سفرهای زیارتی است. در این کلان شهر رو به توسعه، بازارها و مجتمع های تجاری تفریحی بسیاری پراکنده شده که برخی کوله بار گران خاطرات را به دوش می کشند و برخی هیبت چشمگیر و مدرنشان نظرها را به خود جلب می کند. شهر مشهد امروز، روزگاری گذرگاه مردان اسطوره ساز تاریخ بود و پارۀ دیرین خراسان پایتخت سرزمین پارسی مان به شمار می آمد؛ ازاین رو، بناهای شگرفی، ذکاوت و زبردستی مردمان باستان ساکن خراسان را به عرصۀ نمایش گذاشته است که کاربری های متفاوتی در طول تاریخ داشته اند. گنبد سبز، آرامگاه پیر پالاندوز و حمام قدیمی سر رود، یادواره هایی ارزنده از دورۀ صفویه هستند که شکوه معماری آن دوران را مجسم کرده اند و بناهایی همچون گنبد کلیدر (بقعه کلیدر)، تپه (پشته) سفالی اتکا، تپه سرخ سمنگان و قلعه کوکو (کمیز) بازمانده های هزاره های پیش از میلاد هستند که در قلب این سرزمین آرمیده اند و از دیدنی هایی هستند که مسافران تور لحظه آخری مشهد نباید از آنها غافل شوند. به تماشا نشستن تاریخ و بازدید از جاهای دیدنی مشهد را در سفر به مشهد از خود دریغ نکنید. 

 

گسترۀ پهناور سرزمین خراسان در شمال شرق ایران زمین استوار شده و وسعت فراخ آن موجب شده جبهه های مختلف آب و هوایی از آسمان این سرزمین گذر کند. در تور مشهد زمستانی که مقصد خراسان رضوی و قلب این پهنۀ پهناور را نشانه رفته، اقلیمی سرد و خشک را لمس خواهید کرد. قسمت اعظمی از دشت مشهد تا نیشاپور جز اقلیم سرد و خشک، امتداد آن تا قوچان نیمه خشک و سرد و بلندای ارتفاعات رشته کوه بینالود و هزار مسجد دارای اقلیمی مرطوب و سرد است؛ باوجود این، می توان پیش بینی کرد که این دیار در زمستان چه روزگاری را از سر می گذراند. در ارتفاعات سپیدپوش این گستره، گاهی دما به 20 درجه زیر صفر می رسد؛ به همین دلیل، تور مشهد با افت قیمت بلیط هواپیما مشهد مواجه می شود و تپش روزهای دیگر را ندارد؛ اما می توان از قیمت تور مشهد استفاده کرد و تجربۀ لذت روزهای سرد این شهر را نیز از سر گذراند. 

 

طبیعت دلفریب حومۀ شهر، چشم اندازهای وسیع و دلپذیری دارد که در زمستان ها، یکدست سفید و پوشیده از برف است. قلمروی ییلاق های سرسبز و مرتفع در گوشه وکنار خراسان، آغوش پرمهرش را صمیمانه سوی کاوشگران آفرینش گشوده است. روستا و ییلاق جاغرق مشهد در 21کیلومتری مشهد، در فاصلۀ هفت کیلومتری جنوب غربی طرقبه آرمیده و رودخانه ای روان به طول 25 کیلومتر، گرداگرد این بیشۀ انبوه می پیچد. زیبایی های این ییلاق در زمستان جلوۀ حیرت انگیزی به نمایش می گذارد و رودخانۀ یخ زدۀ آن، چشم انداز اغواکننده ای برای عکاسی دارد. طبیعت زیبای این پاره با روستاهای عنبران، طرقبه، کردینه، تغاره و شاندیز احاطه شده است. ییلاق عنبران نیز گوشه ای دیگر از این بهشت زمینی را نثار گردشگران تور مشهد می کند و امکانات رفاهی تفریحی فراهم شده در این سبزه زار، اقامت کوتاه در فصول گرم سال را ممکن ساخته است؛ اما روند دوار طبیعت در پاییز، درختان را برهنه کرده و بوران زمستان، لالایی طولانی برای آن ها سر می دهد. برف زمستانی، این بیشۀ انبوه را در پوشش ضخیم و سپید در آغوش می گیرد و جلوۀ دیگری از آفرینش را به نمایش می گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار