کد خبر: ۶۹۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 16 December 2018

تابناک / در شرایطی که امروز مدیر کل محیط زیست استان گیلان به ماسال خواهد آمد، محمد کاتوزی برای پاسخگویی در خصوص نحوه امحاء زباله راهی دادگاه شده است!

شهرداری ماسال را می توان به نوعی بزرگترین قربانی صنعت گردشگری در شهرستان ماسال نام برد؛ آنها هیچ گونه بهره برداری از پذیرش مسافران نداشته و صرفا بار ترافیکی، تخریب معابر، خدمات دهی رایگان، جمع آوری زباله ها و مشکلاتی از این دست بر گردنشان قرار گرفته است.

میزان زباله نواحی شهری در روزهای عادی و بدون ترافیک شهرستان به خودی خود معضلی بزرگ است، این زباله در برخی از مقاطع سال که جمعیت شهرستان به دو، سه و یا حتی چهار برابر حالت عادی می رسد، بسیار فراتر از حالت عادی بوده و با امکانات در دسترس شهرداری هیچ اقدامی جهت ساماندهی مطلوب آن نمی توان انجام داد.

این موضوع سبب شده نگاها و نوک پیکان انتقادات به سمت شهرداری باشد، بدون آنکه به آنچه در شهرستان می گذرد توجه داشته باشیم.

شهردار ماسال امروز در دادگاهی حاضر خواهد بود که شکایت آن از سوی اداره محیط زیست انجام شده، اما در عین حال قرار است مدیرکل این سازمان امروز در شهرستان حاضر باشد.

طی چند سال اخیر، مظلومیت شهرداری در بهره برداری از حوزه ی گردشگری کاملا به چشم آمده است؛ می توان گفت: شهرداری صرفا زمینه ساز ایجاد درآمد افرادی در شهرستان شده اما در عین حال از آن درآمد هیچ سهمی ندارد.

فارغ از اینکه چه سرنوشتی در انتظار چنین شکایاتی است، معضل زباله در شهرستان به این آسانی ها و با تنها گذاشتن شهرداری حل نخواهد شد، نقش شهروندان و سایر ادارات دراین سیکل معیوب در نظر گرفته نشده و کوله باری از مشکلات بر دوش یک نهاد افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار