مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: عملیات پیوند زنی براساس برنامه ریزی های پیش بینی شده برای 90 درصد باغات پسته استان انجام می گیرد.
کد خبر: ۶۹۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 16 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ بابک افراز در این خصوص اظهار داشت: استان ایلام دارای 138 هکتار باغ پسته است که عملیات پیوندزنی برای 100 هکتار آن انجام می شود.

وی افزود: پیوند زنی برای درختان پسته اردیبهشت ماه 98 (سال زراعی جاری) و توسط پیمانکاران و کارشناسانی از استان یزد طبق توافق های صورت گرفته انجام می گیرد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: بین 40 تا 50 هزار پیوند برای درختان پسته استان ایلام انجام شود و برای هر درخت 2 یا سه پیوند در نظر گرفته شده است.

افراز یادآور شد: مهمترین بخش این پروژه پیوندزنی باغ پسته 32 هکتاری پایلوت شهرستان سیروان با 20 هزار اصله درخت است.

وی تاکید کرد: با توجه به بررسی وضعیت باغات پسته ایلام و یزد و وجوه تشابه باغ های این 2 استان عمل پیوندک باغات پسته ایلام از سوی استان یزد انجام می شود.

افراز توضیح داد: تنها راه بارور سازی درختان پسته پیوندک زنی از درختان قدیمی است و با توجه به اینکه درختان پسته ایلام از عمر زیادی برخوردار نیستند، بنابراین برای پیوند از درختان استان یزد استفاده می شود.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام بعد از انجام پیوندک در اردیبهشت ماه 98، در سال های آتی می توان برای پیوندزنی درختان پسته از شاخه های درختان پیوند خورده داخل استان ایلام استفاده کرد.

افراز با بیان اینکه استان ایلام برای کاشت درخت و تولید دانه پسته دارای مرغوبیت است، اظهار داشت: به ثمر رسیدن درختان پسته بین 6 تا هشت سال طول می کشد اما در استان ایلام باتوجه به شرایط جغرافیایی این زمان کمتر است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار