مدیر واحد فراهم آوری اعضای پیوندی یزد:
مدیر واحد فراهم آوری اعضای پیوندی استان یزد گفت: در ابتدای سال جاری تاکنون 27 اهدای عضو در این استان انجام‌شده است.
کد خبر: ۶۹۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 15 December 2018

محمدحسین قاسمی با اشاره به اینکه استان یزد درزمینه اهدای عضو، نسبت به جمعیت ساکن در آن از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 اهدای عضو در استان انجام ‌شده است و بیشترین اعضای اهداشده شامل کبد و کلیه  بوده است.
وی افزود: درواقع با توجه به اینکه بانک پیوند کبد در شهر شیراز است، کبدها و کلیه‌ها به شیراز ارسال می‌شود و برخی‌ از این موارد نیز در شهر یزد پیوند داده می‌شود؛ چنانچه در سال جاری هشت مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.
مدیر واحد فراهم آوری اعضای پیوندی استان یزد از راه‌اندازی بخش پیوند کبد در شهر یزد در آینده‌ای نه‌چندان دور خبر داد و اظهار داشت: درواقع چشم‌انداز ما در آینده این است تا بتوانیم بخش‌های دیگر پیوند را نیز در شهر یزد راه‌اندازی کنیم.
قاسمی با تأکید بر اینکه تاکنون اهدای عضو در استان یزد با جلب رضایت خانواده‌ها توسط بیمار مرگ مغزی صورت گرفته و این امر افتخاری برای استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۷ هزار نفر در کشور در انتظار دریافت عضو هستند؛ لذا با توجه به اینکه اهمیت امر خداپسندانه اهدای عضو بر کسی پوشیده نیست ما در پی کاهش تعداد انتظار دریافت عضو هستیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه اهدای عضو محدودیت سنی ندارد؛ اما در کشورمان با توجه به وضعیت شرایط اقلیمی و تغذیه‌ای در رنج سنی ۶۵ سال برداشت خوبی از اهدای عضو صورت می‌گیرد، عنوان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی این است که در فرهنگ‌سازی امر مقدس اهدای عضو ما را یاری رسانند؛ چراکه اهداء عضو یک کار باقیات‌الصالحات است.
وی در پایان یادآور شد: تمام فرآیند امر اهدای عضو رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت ehda.center کارت اهدای عضو دریافت نمایند. باید توجه داشت که خانواده‌های اهداکنندگان عضو و دریافت‌کنندگان عضو همدیگر را نمی‌بینند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار