اضغری افزود: ایران یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی به سایر کشورهاست و صنعت غذا یکی از صنایعی محسوب می‌شود که برای کشور ارزآوری مناسبی به همراه دارد.
کد خبر: ۶۹۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 13 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:غلامرضا اصغری،در همایش روز جهانی غذا در شیراز با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر و کاهش آنها، باید سبک زندگی اصلاح شود، اظهار داشت: جامعه ما باید به الگوی مصرف و کیفیت غذا اهمیت بیشتری بدهد.
این مقام مسئول به موضوع چاقی به عنوان یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و چاقی را ناشی از فقدان الگوی مناسب مصرف غذا دانست.
اصغری ادامه داد: برای درمان بیماری های ناشی از چاقی، هزینه‌های درمانی بسیاری به نظام سلامت تحمیل می‌ شود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین به موضوع تدوین سند ایمنی غذایی در کشور اشاره کرد و گفت: از طریق سند ایمنی غذا که با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تدوین شده، می‌توانیم به الگوی مصرف صحیح و اصلاح سبد غذایی مردم دست یابیم و ارتقای کیفی سلامت آنها و جامعه را تضمین کنیم.
اصغری، در مورد اقدامات سازمان غذا و دارو در حوزه سلامت محصولات غذایی، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته میزان چربی، قند و نمک محصولات غذایی کاهش یافته و نظارت بر محصولات تراریخته، محصولات وارداتی و مواد خام وارداتی تشدید شده است.
تراریخته به محصولاتی گفته می شود که در آن تغییرات ژنتیکی انجام شده است.
وی، همچنین بر لزوم افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی تاکید و بیان کرد: سرمایه گذاران ‌حوزه صنایع غذایی، افتخار کشور هستند به ویژه در شرایط تحریم سرمایه گذاری در این حوزه یک هنر تلقی می‌شود.
اضغری افزود: ایران یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی به سایر کشورهاست و صنعت غذا یکی از صنایعی محسوب می‌شود که برای کشور ارزآوری مناسبی به همراه دارد.
علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش بر لزوم اصلاح سبک زندگی به عنوان عامل اصلی پیشگیری از بیماری های متابولیک تاکید کرد و گفت: چاقی، کم تحرکی، قند خون بالا (دیابت) و چربی خون بالا عامل اصلی بسیاری از بیماری ها قلمداد می‌شود که نیاز به اصلاح سبک زندگی دارد.
در ادامه این همایش از برخی فعالان عرصه تولید محصولات غذایی، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار