مدیر پایگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد خبر داد:
مدیر پایگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد گفت: طی یک ماه آینده شهرستان مهریز به باغ شهر تاریخی مهریز به ثبت ملی می‌رسد.
کد خبر: ۶۸۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 11 December 2018

علی اصغر صمدیانی مدیر پایگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد گفت: با تلاش پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی استان‌یزد طی یک ماه آینده شماره ثبتی شهرستان مهریز رسما به باغ شهر تاریخی تغیر نام وثبت ملی می شود.

صمدیانی افزود: تکمیل پرونده ثبت ملی این باغ شهر مهریز از سال ۱۳۹۵ انجام شده و با ثبت این اثر، تعداد آثار ثبت شده ملی مهریز به عدد صد می‌رسد.

وی ادامه داد: بافت منحصر بفرد تاریخی شهر مهریز با باغات و گونه متفاوت خانه باغ‌های قدیمی این شهرستان الگوی باغ شهر را به وجود آورده و همین امر باعث یک تعامل و تأثیرگذاری خوبی شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان افزود: ۶۰۰ اثر تاریخی در شهرستان مهریز شناسایی شده است که باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد ،یونسکو، قرار گرفته است.

شهرستان مهریز دارای آثار تاریخی و گردشگری متعددی است از آن جمله باغ پهلوان پور، چشمه غربالبیز، کوه ریک، کاروانسرای زین‌الدین، قلعه سریزد، سرو کهنسال، زیارتگاه پیرنارکی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار