بر اساس مدارک منتشره صورت جلسه روز شنبه 17 آذر ماه که به امضاء 8 نفر از اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس رسیده، «محمد امین صباغی زاده» از ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس عزل شده است.
کد خبر: ۶۸۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 09 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، طبق این صورتجلسه علت برکناری «صباغی زاده» انجام اعمال خلاف رویه اجرایی و قانون اتاق و عدول از مصوبات هیات رئیسه و هیات نمایندگان و عدم اعتماد اعضاء هیأت نمایندگان به وی عنوان شده است.

هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس 15 عضو دارد که این صورت جلسه به امضاء 8 نفر از آنها به نامهای «محمدرضا صفا»، «محمد آشینه»، «مهرداد بازرگان»، «حسن روحانی»، «سید عبدالرضا علوی»، «احمد ملائی»، «سید حمدی هاشمی» و «جعفری» رسیده است.

گفتنی است «محمد امین صباغی زاده» در سال 1381 به عنوان رئیس، سکان نمایندگی اتاق بندرعباس در اتاق ایران را در دست گرفت و تا لحظه برکناری به مدت 16 سال این سمت را بر عهده داشته است. پدر وی نیز پیش از این به مدت 16 سال ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس را عهده‌دار بود. برخی اعضاء هیأت نمایندگان معتقدند انتصاب 32 ساله پدر و پسر بر این کرسی؛ مدیریت اتاق را موروثی کرده است و بعید نیست با فعالیت‌های که یکی از پسرانش آغاز کرده این ریاست واقعاً موروثی شود.

اتاق بازرگانی بندرعباس یکی از مهمترین تشکل‌هایی تصمیم‌گیر بخش خصوصی در این دولت بوده که به نظر می‌رسد استاندار هرمزگان هم به خاطر همین حاشیه‌ها کمتر در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شرکت کرده است و غالب جلسات به ریاست معاون وی برگزار می‌شود.

گفتنی است: مطابق قوانین نهایی شدن این تصمیم بر عهده هیأت رییسه اتاق بازرگانی است که باید حداکثر ظرف دو هفته طبق قانون در خصوص عزل وی تصمیم بگیرند، نهایی شدن بر عهده اتاق بازرگانی ایران است.

اخبار مرتبط:

اطلاعیه هیأت رئیسه اتاق بازرگانی بندرعباس در خصوص برخی تخلفات


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار