تعداد 1135 شناسایی  ، تعداد 611 مورد اخطار و پیگیری و تعداد 65 تخلف نیز قلع قمع گردید .و تعداد 468 عدد تابلوهای غیر مجاز جمع آوری شد.
کد خبر: ۶۸۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 08 December 2018

گزارش جامع عملکرد 8 ماهه معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان

به گزارش تابناک هرمزگان، معاون راهداری به تشریح عملکرد راهداری در بخش های مختلف حوزه راهداری که شامل اداره نگهداری راهها ، اداره نگهداری ابنبه فنی ، اداره ایمنی راه و حریم و ماشین آلات در سال 97 پرداخت و گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  بیش از 13500 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راههای اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان حدود 10000 کیلومتر راه روستایی است که نگهداری از این راهها که سرمایه ملی هستند با هدف بالا بردن ضریب ایمنی و بهبود امنیت تردد در این محورها در حال انجام است.

میرداد میردادی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین منافع حاصل از فرایند نگهداری درست راهها در جهت کاهش هزینه چرخه عمر پروژه های راه به دلیل کاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راههای جدید و شبکه راههای موجود جهت بهره برداری مناسب از راهها را بازدیدهای مستمر کارشناسان و مسئولین هر حوزه و گزارشات به موقع این عزیزان دانست و گفت: شناسایی و گزارش دهی مشکلات جاده ها همراه با پیشنهادات اقداماتی جهت رفع یا کاهش مشکلات محورها در جهت ایمنی کاربران راه مدنظر قرار گرفته و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

معاون راهداری با اشاره اي به عملكرد اداره ايمني راه و حريم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان  از تهیه و نصب 10740 عدد علائم ایمنی راهها اعم از اخطاری ، انتظامی ، مسیرنما در سال جاری خبرداد و اضافه کرد: تهیه و اجرای نرده رفوژ طرفین پل‌های عابر ده پیاده در محور بندر شهید رجائی 1200 متر طول و بیش از  850 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راهها با اولویت آشکارسازی نقاط پر تصادف در محورهای استان تهیه و نصب شد.

این مقام مسئول از نگهداری و حفظ سیستم روشنایی راه، تونل ها نیز گفت: استان هرمزگان دارای 52 کیلومتر روشنایی راه و تونل و 310 چراغ چشمک زن و آذرخشی می باشد که به طور مستمر طی سالجاری از این تجهیزات توسط این مجموعه تعمیر ، سرویس و نگهداری شده است.

مهران رازمند رئیس اداره ایمنی راه و حریم نیز در خصوص حفظ حریم راهها و رفع تصرفات غیر مجاز عنوان کرد: تعداد 1135 شناسایی  ، تعداد 611 مورد اخطار و پیگیری و تعداد 65 تخلف نیز قلع قمع گردید .و تعداد 468 عدد تابلوهای غیر مجاز جمع آوری شد.

وی نیز در همین خصوص اضافه کرد: استان هرمزگان دارای 9 تونل می باشد که از این تعداد نگهداری تاسیسات و حفظ روشنایی 8 تونل با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است که تعداد 2 تونل دارای تاسیسات ایمنی هوشمند نظیر سیستم اعلام حریق ، روشنایی هوشمند ، سیستم مانیتورینگ و تهویه هوا که توسط جت فن انجام می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز بیان داشت: همچنین در جهت ایمن سازی محورهای استان 720 کیلومتر خط کشی راه که بیشترین خط کشی در شهرستان بندرعباس به طول 260 کیلومتر انجام و ارتقاء حفاظ میانه راهها و حفاظ نواحی پرتگاهی و بهسازی حفاظهای موجود در راههای استان به مقدار 4350 متر طول از نوع نیوجرسی مفصلی و بیش از 5400 متر طول از نوع گاردریل انجام شده است.

وی اضافه کرد: تهیه و نصب چشم گربه ای 5800 عدد ، ایمن سازی سرگاردریل و موانع صلب ، دماغه ها و ناحیه انتقالی پلها به مقدار 157 عدد و همچنین پاکسازی کنار نیوجرسی ها و حاشیه راهها به طور مستمر در حال انجام می باشد.

میردادی در ادامه گفت: ایمن سازی شیب شیروانی به طول 450 کیلومتر و مطالعه تخصصی ممیزی ایمنی در بزرگراه بندرعباس به سیرجان و آزادراه خلیج فارس در دست اقدام می باشد .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در بخشی از سخنان خود به عملکرد اداره نگهداری راههای استان پرداخت و گفت: در سال جاری 210 کیلومتر عملیات بهسازی روکش آسفالت در محورهای مختلف استان انجام شده که از این میزان  85 کیلومتر شامل راههای روستایی می باشد.

میرداد میردادی با اشاره به اینکه عملیات روکش آسفالت در تمامی شهرستانهای استان در حال انجام است بیان داشت: در غرب استان عملیات روکش آسفالت ، محور بستک به بندرلنگه و خمیر به طول 10 کیلومتر ، راههای حوزه شهرستان بستک به طول 5 کیلومتر ، محور پارسیان به بوشهر و بندرلنگه 15 کیلومتر ، محور بندرلنگه به پارسیان به طول 12 کیلومتر  و محور چارک به بندر آفتاب به طول 5/6 کیلومتر  به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در شرق استان نیز عملیات روکش آسفالت محور بیکاه به ده گلکن به طول 8 کیلومتر ، محور فاریاب به زیارتعلی به طول 4 کیلومتر ، زیارتعلی به کهنوج به طول 4 کیلومتر ،محور جاسک به جگدان به طول 16 کیلومتر ، راه روستایی لیردف به بیاهی به طول 5 کیلومتر و محور بهمدی از روستاهای شهرستان جاسک به طول 2 کیلومتر انجام شده است.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: احداث راههای طرفین پل هشتبندی میناب به طول 3 کیلومتر و احداث راههای طرفین و اصلاح قوس پل آبنمای دریسی به طول یک کیلومتر در سال جاری انجام شده است.

شاهرخ سالاری رئیس اداره نگهداری راههای استان در ادامه اقدامات عملیات بهسازی و روکش آسفالتی محورهای استان در سال جاری بیان کرد: محور  سیاهو به احمدی به طول 10 کیلومتر ، محور احمدی به فارغان به طول 8 کیلومتر ، محور بندرعباس به حاجی آباد به طول 3 کیلومتر ، محور تازیان به بندرعباس به طول 5 کیلومتر ، محور تل قلعه به شهدادی به طول 5 کیلومتر عملیات بهسازی روکش آسفالت انجام شده است.

ايشان افزود : 10 کیلومتر عملیات آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ در محور بندرعباس حاجی آباد نیز انجام شده است.

شاهرخ سالاری در ادامه به تشریح از عملیات آسفالت حظافظتی میکرو سرفیسینگ گفت: میکروسرفیسینگ لایه نازکی از آسفالت جهت ترمیم و نگهداری روسازی جاده است که به منظور کاهش نفوذ آب ، مقاومت در برابر لغزندگی ، پیرشدگی ، تصحیح شیارشدگی و کاهش ناهمواری سطح راه مورد استفاده قرار میگرد و عمر مفید آن بین 5 تا 7 سال است.

گفتنی است عملیات لکه گیری و بهسازی روکش آسفالت در اکثر شهرستان‌های استان همچنان در حال انجام می باشد .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گزارش خود با اشاره به عملكرد اداره نگهداري ابنيه فني گفت: بیش از 20 دستگاه پل بزرگ و کوچک از ابتدای سالجاری تاکنون در جاده های استان تعمیر و بهسازی شده است.

میرداد میردادی افزود: بهسازی و تعمیر پلها شامل تعمیر رادیه برید ، تعویض دال و ترمیم دستکهای پل ، باکس گذاری و تعریض پل ، مقاوم سازی پایه پل ها ، تنقیه و لایروبی ، تعمیر دیواره های هدایت آب ، مرمت و قرنیز نرده پل بوده است.

وی بیان داشت: تعمیرات و بهسازی پلها بیشتر به اجرای تعمیر رادیه و برید و تعویض دال و ترمیم دستکهای پل در محورهای شهرستان حاجی آباد ، میناب ، بستک ، پارسیان و رودان بوده است .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار داشت : همچنین طی این مدت پل نیمه کار در محور بندرعباس به کهورستان و پل ورودی هشتبندی در حوزه شهرستان میناب احداث شد.

شاهرخ امیری توسلی رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی نیز در ادامه افزود: اتمام پروژه پل سه دهانه هشتبندی میناب ، عملیات اجرایی تبدیل آبنمای کنارجو به پل در محور شهرستان سیریک ، تبدیل آبنمای دریسی به پل باکسی در محور بندرعباس به میناب ابتدای جاده شمیل و تهیه شناسنامه تمامی ابنیه فنی پلها و برآورد خسارت وارده از دیگر پروژه های انجام شده توسط اداره نگهداری ابنیه فنی طی هشت ماه گذشته است.

گفتنی است  تعداد 14922 پل در استان وجود دارد که از این تعداد 529 پل بالای 10 متر و 14393 پل کمتر از 10 متر است.

ايشان در ادامه به گزارشات خود در خصوص عملکرد اداره ماشین آلات راهداری استان در سال 97 گفت: ماشین آلات راهداری بطور مختصر  مسئولیت تجهیز ، تعمیر و نگهداری ماشین آلات سبک و سنگین راهداری را بر عهده دارد  و در این راستا برنامه های این حوزه ، بحث تعمیر و اورهال کردن ماشین آلات و دستگاه‌های راهداری که متوقف میباشند و دیگری نگهداری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های فعال و در حال کار است.

میرداد میردادی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با داشتن بیش از 220 دستگاه سنگین و نیمه سنگین و سبک که هم کنون بیش از 180 دستگاه فعال دارد که در 12 شهرستان در سطح استان در حال انجام امورات  مستمر راهداری و رگلاژ  راه‌ها و نگهداری راه‌های شریانی  و غیر شریانی و روستایی هستند .

وی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات ابلاغی موفق به خرید سه دستگاه تیغه جلو کامیونی جهت ماسه روبی و مصالح  روی سطح جاده ها بر روی کامیون های راهداری جاسگ ، بندرعباس و حاجی آباد نصب گردید و  یک دستگاه جاروب  اتوبانی خریداری شد که  هم اکنون در حال نصب  بر روی شاسی می‌باشد. همچنین حبیب اله رضایی لری رییس اداره ماشین آلات راهداری در نیز در خصوص عملکرد این اداره در سال جاری عنوان کرد : از ابتدای  سال جاری  تا کنون بیش از  40 دستگاه از  ماشین آلات راهداری که به علت نیاز به تعمیر متوقف گردیده بودند فعال و راه اندازی و بیش  300 سرویس جابجایی دستگاه های راهداری و همچنین جابجایی نیوجرسی و دال پل و لوله از ابتدای سال جاری توسط تریلی‌های اداره ماشین الات انجام شده است .

اين مقام مسئول  در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری  سرویس  هزار ساعتی بیش از 15 دستگاه از ماشین آلات سنگین انجام و همچنین سرویس دوره‌ای 18 دستگاه تویوتا هایلوکس 2700 بصورت ماهانه و مستمر در حال انجام میباشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار