مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بر گسترش و فعالیت شرکتهای تعاونی صنایع دستی در روستاها در قالب خانه های تعاونی صنایع دستی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 08 December 2018

شرکتهای تعاونی صنایع دستی فعالیت خود در روستاها را گسترش دهند

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس سلیمی در نشستی که اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون با وی داشتند، افزود: صنایع دستی نیاز به سرمایه گذاری گذاری زیادی ندارد و یک ظرفیت مناسب برای ایجاد اشتغال در روستاها است.

وی بیان داشت: در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار به توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد در استان اختصاص داده شده است که تعاونی های صنایع دستی می توانند از این تسهیلات برای ایجاد و گسترش فعالیتهای خود استفاده کنند.

مهندس سلیمی بیان داشت: در نشست هایی که با مدیرکل کمیته امدادو بهزیستی و بانک های عامل استان برگزار شد، مشکل ضامن برای روستائیان در خصوص دریافت این تسهیلات برطرف شده و اولویت این تسهیلات با تعاونی ها است.

وی با بیان اینکه فعالیت زنان در حوزه تعاون بویژه در  بخش صنایع دستی چشمگیر است، اظهار داشت: حضور در نمایشگاههای مختلف صنایع دستی باید با عنوان شرکت تعاونی باشد چرا که بیشتر فعالیت زنان در حوزه صنایع دستی در قالب تعاونی ها انجام می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن تشکر از فعالیتهای اتاق تعاون اظهارداشت: علیرغم مشکلات پیش آمده، اتاق تعاون با برگزاری دومین دور انتخابات، اعضای خود را انتخاب کرد و انتظار می رود فعالیتهای خود را در چهارچوب قوانین گسترش دهد.

وی اضافه کرد: اتاق تعاون نسبت به دوره های قبل عملکرد خوبی داشته و امید است این بخش به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

وی بر استفاده از ظرفیت اتاق تعاون بر ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: راه اندازی میز قطر و پبگیری صادرات به عمان از دستاوردهای اتاق تعاون است که انتظار میرود از ظرفیت تعاونی ها در پیگیری امر صادرات استفاده کرد.

وی گفت: واگذاری بخشی از اختیارات به اتاق تعاون که یک تشکل مردمی است، امری ضروری بود و برون سپاری و واگذاری کار مردم به خودشان یکی از سیاست های اصلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و این اداره کل در راستای اهداف تعاونی ها، همکاری های لازم را با اتاق تعاون استان خواهد داشت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار