در یک سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان محترم مجلس به طرز شگفت آوری فعال شده و به فکر حل مشکلات مردم افتاده اند ، که آخرین نمونه آن استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان است.
کد خبر: ۶۸۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 06 December 2018

دیروز در خبرگزاری های مختلف استعفای دسته جمعی نمایندگان محترم استان اصفهان در اعتراض به حذف ردیف بودجه انتقال آب به اصفهان منتشر شد . اقدامی که در نگاه اول تحسین همگان را برانگیخت که نمایندگان محترم استان  اصفهان در دفاع از حقوق مردم عزیز این استان متحد شده و دست به استعفای دسته جمعی زده اند . طبیعتا وظیفه تمام نمایندگان محترم مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون برای تمام هم میهنان در جای جای ایران اسلامی و دفاع از حقوق تک تک شهروندان می باشد ، اما سابقه و گذشته و عملکرد نمایندگان در ادوار مختلف از نیت خیر  این اقدام نمایندگان می کاهد .

با مرور رفتار نمایندگان به راحتی می توان فهمید که در یک سال منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت نمایندگان شدیدا افزایش یافته و دلیلی جز تبلیغات زود هنگام برای انتخابات را ندارد .چگونه می توان به عملکرد نمایندگان خوش بین بود در حالیکه با بررسی عملکرد نمایندگان ، نمره قابل قبولی را نمیتوان برای ایشان متصور شد .  تصویب شتابزده قانون منع بکارگیری بازنشستگان با وارد آمدن ایرادات فراوان ، موج استیضاح شتابزده وزیران در مواقع حساس داخلی و خارجی و در آخرین اقدام استعفای دست جمعی نمایندگان محترم استان اصفهان  دلیل جز تحرکات انتخاباتی و جلب آراء مردم نیست .

نمایندگان محترم مجلس حافظه تاریخی مردم ایران هنوز ضعیف نشده و هنوز عملکرد شما از خاطره مردم پاک نشده است .

تصویب برخی قوانین با اهداف سیاسی و حزبی ، پشت پرده برخی استیضاح وزرای دولت ، دادن رأی اعتماد به وزرای بدون صلاحیت کافی ، خواندن اشعار حماسی در جلسه بررسی رأی اعتماد وزرا آن هم در مقام مخالف ، دخالت در عزل و نصب های مدیران حوزه انتخابیه ، عدم واکنش مناسب و درخور در موج افزایش قیمتهای سال جاری ، عدم اجرای شعارهای انتخاباتی و موارد بسیاری که از حوصله این گفتار خارج است .

انتظار مردم از نمایندگان تصویب قوانین در راستای منافع ملی و حل مشکلات تمامی مردم می باشد . اگر قانونی تصویب و اجرا می شود نباید اجرای قانون به نفع یک گروه و به ضرر گروهی دیگر باشد . طرح انتقال آب به اصفهان از استانهای  هم جوار هم یکی از آن قوانینی می باشد که نیاز به بررسی های دقیق علمی و کارشناسی داشت آن هم بدون گرایشات حزبی و سیاسی  .

نتیجه تصویب و اجرای شتابزده قوانین دستاوردی به جز نارضایتی عمومی و ایجاد شکاف بین مردم مناطق مختلف ایران نخواهد داشت . اتفاقی که بارها تکرار شده و ضربات سختی را بر آرامش و امنیت میهنمان وارد نموده است .

اگر استان اصفهان نیاز به طرح های انتقال آب دارد اولین اقدام بررسی های کارشناسی و آینده نگری و در نظر گرفتن منافع مردم سایر استان ها می باشد . شاید بتوان یکی از دلایل کم آبی در استان اصفهان را اجرای طرح های بزرگ صنعتی که نیاز به آب فراوان دارند دانست . به عنوان مثال طرح های بزرگ پالایشگاهی و فولاد به آب زیادی برای اجرای فرایند دارند لذا از نظر کارشناسی توجیهی برای اجرای این طرح ها در مناطق کم آب وجود ندارد .

انتظار مردم از نمایندگان محترم مجلس استعفای دسته جمعی نیست ، قهر و تحصن و از این دست اعمال شتابزده نیست .انتظار مردم از شما نمایندگان محترم حضور در مجلس و بررسی کارشناسی تمام طرح ها بدور از فشارهای سیاسی و حزبی و فقط در راستای منافع ملی می باشد . طرح انتقال آب به اصفهان هم از طرح های پر حاشیه ای هست که احساس می شود نیاز به بررسی های علمی و کارشناسی دارد .لذا از نمایندگان محترم درخواست می شود به وظیفه و رسالت خود عمل نموده و بدور از هرگونه تشویش و با آرامش در مدت زمان باقی مانده از دوره نمایندگی خود در تصویب قوانین فقط و فقط منافع ملی و رضایت مردم را در نظر بگیرند و از  اعمال و رفتارهای شتابزده که دستاوردی جز نارضایتی عمومی و هدر رفت وقت و انرژی  مردم و مدیران را ندارد ، بپرهیزند .مردم در مورد شما قضاوت خواهند نمود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
واقعا موافقم بسیار تشکررر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار