اقدام تروریستی صبح پنجشنبه؛
این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته و قصد داشته با ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار آنها را منفجر کند که با مقابله نیرو‌های انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.
کد خبر: ۶۸۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 06 December 2018

بر اثر انفجار مقابل مقر نیروی انتظامی چابهار، شماری از هموطنانمان شهید و مجروح شدند که بنابر گزارش‌های اولیه، یکی از شهدا، فرمانده نیروی انتظامی چابهار بوده است.

۴ شهید و ۱۵ مجروح در حادثه تروریستی در چابهار/ هدف عامل انتحاری ورود به مقر فرماندهی بود

به گزارش تابناک هرمزگان، منابع خبری از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار دقایقی قبل در چابهار (استان سیستان و بلوچستان) خبر می‌دهند؛ رویدادی که گفته می‌شود تروریستی است و به کشته شدن چند تن و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شده است.

برخی از خبرنگاران حاضر در محل حادثه، بلوار شهید ریگی چابهار، از شنیدن صدای تیراندازی پس از وقوع انفجار مهیب خبر داده‌اند. انفجاری که برخی ها آن را ناشی از بمب گذاری در یک خودرو می‌دانند و بعضی بر این باورند که ممکن است انتحاری بوده باشد.

این در حالی است که معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به تسنیم گفته: این بمب در داخل یک خودرو جاگذاری شده بود که در نزدیکی یکی از پاسگاه‌های انتظامی به انفجار رسیده و مجروحیت برخی هموطنانمان را در پی داشته است. 

ایرنا خبر داده است که سرهنگ حیدر علی کیخا، فرمانده نیروی انتظامی چابهار از جمله شهدای این انفجار است.

•ایسنا خبرداده که سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه برای بررسی منطقه به محل حادثه رفته است. 

تشریح جزییات حادثه توسط سرپرست فرمانداری چابهار

رحمدل بامری، سرپرست فرمانداری چابهار در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حادثه تروریستی چابهار گفت: ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه صبح امروز (پنجشنبه) یکی از عوامل استکبار و دشمن خون آشام اقدامی انتحاری را انجام داد. این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته است و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیرو‌های انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه شدت و حدت مواد آنقدر بوده است که چهار شهید داشته‌ایم و چند نفر نیز مجروح شده‌اند که از مردم، کاسبان و به عبارتی شهروندان چابهار بوده‌اند.

بامری خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که دشمن به مقابله با مردم برخواسته است، مردمی که پای ارزش‌ها و پای نظام ایستاده اند و اتحادشان مثال زدنی است. نیرو‌هایی که جان خودشان را برای امنیت و آسایش به این مردم تقدیم کرده‌اند. شاید تصور دشمن این است که می‌تواند با این عملیات‌ها، خللی در نظام و مسوولین برای خدمت رسانی ایجاد کند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

۴ شهید و ۱۵ مجروح در حادثه تروریستی در چابهار/ هدف عامل انتحاری ورود به مقر فرماندهی بود

وی افزود: هم‌اکنون شرایط شهر عادی است و نیرو‌های عمل کننده در شهر مستقر هستند. در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می‌خورند که به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده‌اند. 

پاکپور: شهادت فرمانده انتظامی چابهار کذب است 

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محل عملیات تروریستی چابهار حضور داشت، در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بنده و فرمانده قرارگاه قدس سپاه در محل عملیات تروریستی هستیم. متاسفانه در این عملیات چند نفر از نگهبانان مقابل در ورودی ستاد فرماندهی شهید و زخمی شده‌اند.

سردار پاکپور با بیان اینکه شهر در امنیت کامل است، اظهار داشت: نیرو‌های سپاه در محل حضور دارند و هوشیار هستند. اخبار منتشره مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی چابهار در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده، کذب است و اصلا خودروی انتحاری نتوانسته به داخل مقر فرماندهی انتظامی چابهار وارد شود.

اسامی شهدای حادثه تروریستی چابهار اعلام شد 

در حالی که سرپرست فرمانداری چابهار شمار شهدای این رویداد تروریستی را چهار تن اعلام کرده، معاون استاندار شمار شهدا را دو تن ذکر می کند.

مرعشی معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم ‌اسامی شهدای حادثه تروریستی چابهار را این گونه اعلام کرد: ‌در پی حادثه تروریستی صبح امروز مقابل فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار "ستوان دوم داریوش رنجبر" و "سرباز وظیفه ناصر درزاده" به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار