نیم‌نگاهی به کارنامه درخشان مدیران شهری؛
رآکتور اراک که بتن ریخته شد امروز تا چه اندازه چرخ اقتصاد کشور را می چرخاند‍؟ بهتر است این بتن را روی عملکرد مسئولین ریخت که توانایی حل و فصل کردن مشکلات پیش پا افتاده را ندارند راه حل کلیه مشکلات مراجعه به تفکر و باورهای انقلابی است.
کد خبر: ۶۸۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸ 06 December 2018

حل کردن معظلات شهری یا پروژه‌فروشی آنهم به شکل ریشه‌ای مسئله این است

به گزارش تابناک هرمزگان، دقیقاً در چند روز قبل شاهد تعویض بی‌دلیل و غیرقابل توجیه سنگفرش‌هایِ پیاده‌روی مقابل عمارت «زرد» رنگ شهرداری و شورای‌شهر بندرعباس بودیم که با اضافه نمودن جدول جدید به موازات جداول قبلیِ مقابل این «عمارت زرد» پایان یافت.

اگر  150 قدم به جلوتر از ساختمان شهرداری و شورای شهر بندرعباس برویم به «خوری وسیع» می‌رسیم با پهنای پنجاه متر در مجاورت میدان انقلاب و هتل بین‌المللی پنج ستاره هرمز تا ساحل دریا این خور خودنمایی می‌کند. و پذیرای تمام مسافران داخلی ، خارجی ، هیئت‌های سیاسی و اقتصادی که وارد بندرعباس می‌شوند هست، که برای رسیدن به هتل هرمز ، جاده ساحلی و سفر به جزایر هرمز و قشم از طریق اسکله‌ی شهید حقانی باید از پل روی این «خور» عبور کرد و مسافتی در حدود 250 متر را در مجاورت همین خور به سمت جاده ساحلی طی کنند.

اتاق‌های هتل نیز مشرف هستند به خوری که مبدل گشته به یکی از مناظر دائم‌الرویت توسط مهمانان و در طول سال نیز بوی بد فاضلاب و لجنزار داخل خور موجب آزار رهگذران و مسافران می‌گردد.

شهردار و اعضای عزیز شورای شهر به دلیل یک‌طرفه بودن خیابان مسیر محل کارشان تا میدان انقلاب حداقل روزی یک‌بار از کنار همین خور عبور می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که طی این مدت بینایی و بویایی حضرات تق و لق دچار اختلال شده و دیگر متوجه نازیبایی و بوی بد خور نمی‌شوند ، و به جای رسیدگی به این خور خصوصاً در این منطقه که ویترین شهر بندرعباس محسوب می‌گردد با تاخت و تاز به تعویض سنگفرش و جداول خیابانها کمر همّت بسته‌اند. احتمالاً در داخل ماشینهای بی‌رحم شاسی بلند با شیشه‌های دودی غیرطبیعی و نامعمول با پنجره‌های بالا کشیده وقتی می‌نشینند دیگر متوجه ، بوی بدِ خور و ظاهر نامناسب آن نمی‌شوند.

لذا زشت‌تر و بد بوتر و مُشمئز کننده تر از خور مزبور بنابرنظر مردم رفتارهای بی‌تفاوت مسئولین شهری است که به جای زیباسازی شهر و رسیدگی به زیر ساخت‌هایی نظیر سروسامان دادن این خورها در داخل شهر به «بَزک ، دوزک» کردن ساختمان «زرد» رنگ شهرداری و سنگفرش پیاده‌روی مقابل این عمارت سر خود را گرم کرده‌اند.

عاقبت مدیریت گزینشی شهریِ

ای کاش به جای تعویض بی‌رویه و بی‌دلیل جداول و سنگفرش‌های پیاده‌روها که در مقابل مشکلات اصلی شهر بی‌جا و بی دلیل است که این مدل عملکرد یک حالت «پروژه‌فروشی» پیدا کرده خاتمه دهند و توصیه می‌شود هر روز از کنار این خور تا ساحل اعضای شورا به اتفاق معاونین شهرداری یک قدمی بزنند و حتماً نفس عمیقی هم بکشند تا اگر اولویت‌هایی را که فراموش کرده‌اند به یاد بیاورند.

در این برهه زمانی، راه حل مشکلات مراجعه به تفکر و باورهای انقلابی و استفاده کردن از تمام ظرفیتهای برای حل و فصل کردن معضلات اصلی است. نه اینکه چالش اصلی را که باید فکری به حال آن شود رها کرد و با یکسری شعارهای خلاف واقع بخواهد اذهان عموم را منحرف سازند که این نوع رفتارها نتیجه‌ای در بر ندارد.

درست است که بندرعباس یک شهربازی ندارد ولی مسئولان آن خوب دارند با این شهر بازی می‌کنند، امروز برآیند بی‌تدبیری عدم توان اداره شهری شده متأسفانه در حوزه سیاست گذاری شهری ما شاهد شورای سلبریتی هستیم بدین معنا که همه چیز می‌داند و فکر می‌کند می‌تواند درباره هر آنچه به ذهنش برسد اظهار نظر کنند، از وقایع روز گرفته تا الئ آخر با هدف گرم کردن سر مردم را با سوژه های زرد و در آخر هم تنها دغدغه این اعضای شورای‌شهر رأی‌آوری دوباره است، خلاصه اگر در صفحه‌های سایت خود شورای سلبریتی‌های شهر دوری بزنید همه چیز پیدا می‌کنید به غیر از آن چیزی که ظاهراً در آن تخصص دارند و مصوبات آنها که هر روز در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر با آخرین ورژن همه چیزدانی، مصوبات متعددی را تجویز می‌کنند و شهرداری هم چشم وگوش بسته اجرا می‌کند بهتر است این سلبریتی ها مدیریت را به اهلش بسپارند.


انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار