با هدف حمایت قضایی از تولید ملی صورت گرفت؛
رئیس کل دادگستری و اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای مصوبات این ستاد و با هدف حمایت از تولید ملی ، از طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس بازدید نمودند.
کد خبر: ۶۸۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 05 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از بخش‌های مختلف طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس بازدید نمودند.

در ابتدای این بازدید که بیش از 4 ساعت به طول انجامید ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و هیأت همراه از خطوط تولید و انتقال فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس و پروژه‌های در دست احداث این مجموعه بازدید نمودند و مهندس نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گزارشی از مراحل احداث و توسعه پالایشگاه بندرعباس ،نحوه فعالیت بخش های مختلف این مجموعه و چگونگی رعایت الزامات فنی و مقررات و اصول HSE ارائه نمود.

مهندس نامور همچنین با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان در جهت اجرای موفق طرح‌های استانداردسازی و توسعه پالایشگاه بندرعباس اظهارداشت: در نتیجه این حمایت ها و تکیه بر متخصصان داخلی و دانش بومی، این پالایشگاه موفق گردیده ، علاوه بر تولید روزانه بیش از هجده درصد از سوخت کشور ، با احداث یکصد و هجده مخزن ذخیره سازی با حجم بیش از 13 میلیون مترمکعب ، دستیابی به توان تولید نفت کوره، گازوئیل و بنزین با استاندارد یورو 5 و تکنولوژی تولید کاتالیست‌های صنعتی ، کاهش هفت میلیون تنی آلاینده‌های زیست محیطی ، بهینه‌سازی مصرف سوخت ، ایجاد اشتغال برای بیش از پنج هزار نفر و تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین ، نیاز کشور به این سوخت راهبردی را مرتفع و تحریم‌های ظالمانه در این حوزه را با شکست مواجه سازد.

در ادامه این بازدید: حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان هرمزگان ضمن تأکید بر حمایت‌های حقوقی دستگاه قضایی استان هرمزگان از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونمند افزود: جلسات متعددی برای دستیابی به این مهم و در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و کارگروه‌های تخصصی آن برگزار شده است که مصوبات خوبی را به همراه داشته است.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب که ظرفیتهای زیادی در استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن و در جهت بهبود معیشت مردم و رفاه اجتماعی استفاده نمود اظهار داشت: ساخت و توسعه پروژه‌هایی چون پالایشگاه بندرعباس ، با وجود حجم کار سنگین و پیچیدگی های خاص فنی، حاکی از سخت‌کوشی، خرد جمعی و توانمندی متخصصان داخلی است که در سایه نظام مقدس اسلامی محقق شده و اقتصاد مقاومتی را در این صنعت استراتژیک عینیت بخشیده است.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه‌قضائیه ، رویکرد حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است و تمامی مجموعه‌های صنعتی و تولیدی از حمایتهای حقوقی و قضایی بهره‌مند می‌باشند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تولید ملی متکی بر ظرفیت‌های داخلی، موجب آرامش ، رفاه پایدار و بهبود سطح زندگی مردم می‌شود و این رویکردی است که از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای حمایت از تولید ملی به پرونده‌های این حوزه به سرعت رسیدگی نموده و آراء قاطعانه‌ای صادر کرده است ، تصریح کرد: دادگستری استان حمایت از حقوق مردم را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند و به سوءاستفاده گران و تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال اجازه عرض اندام نخواهد داد.

گفتنی است: در جریان این بازدید مطالبات مدیران ، پیمانکاران و کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس در جهت رفع موانع و مشکلات موجود مطرح شد و رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان هرمزگان رهنمود‌های لازم را به منظور حرکت هرچه پرشتابتر این مجموعه بزرگ صنعتی در عرصه تولید و اشتغالزایی ارائه نمودند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار