رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همکاری و هم افزایی بین مدیران استان همدان فضای خوبی را ایجاد کرده به طوری که همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و به فکر توسعه شهر هستند و امیدواریم ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری همدان بتواند سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران همدان شده و با کمک دولت، مجلس و دست اندرکاران این شهر اتفاقات خوبی رقم بخورد.
کد خبر: ۶۸۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 30 November 2018

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همکاری و هم افزایی بین مدیران استان همدان فضای خوبی ایجاد شده است به طوری که همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و به فکر توسعه شهر هستند.

به گزارش تابناک همدان، محسن هاشمی رفسنجانی در شصت و دومین نشست مشترک روسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و شهر‌های مراکز استان‌ها در همدان، افزود: امیدواریم ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری همدان بتواند سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران همدان شده و با کمک دولت، مجلس و دستاندرکاران برای همدان اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است و به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی انتخاب شده است، تصریح کرد: این موضوع نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای همدان دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه امیدوارم جاذبه‌های گردشگری استان همدان بتواند سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران استان و شهر همدان شود ادامه داد: فردا روز مجلس است، مجلس تا ۲۰ سال پیش تنها نماد مردم سالاری کشور بود، اما امروز این گونه نیست و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را نیزداریم.

وی با اشاره به وضعیت کشورنیز، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر کشور و مدیریت شهری دروضعیت خطیر و دشواری قرار دارد که با هم افزایی و همفکری باید از آن‌ها عبور کنیم که آخرین آنها، منع استفاده از بازنشسته‌ها است و پس از آن لایحه ارزش افزوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کرد که این موضوع تکرار نشود، به لایحه مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این لایحه اهمیت بسزایی دارد و اگر مجلس قوانین محکم در اختیار ما قرار دهد تا بتواند درآمد پایدار ایجاد کند آن زمان مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر بحث تورمی است که اواخر امسال و اوایل سال آینده پیش رو داریم، افزود: این مسائل هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد.

وی خاطر نشان ساخت: حقوق‌های نجومی باعث شکاف بین مردم و مسئولان شده و موجب شده سرمایه اجتماعی کاهش یابد بنابراین دولت و حاکمیت باید نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این شرایط چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز انتظارات مضاعفی از مدیریت شهری همراه دارد، گفت: شرایط حساس کشور و سرریز شدن ظرف جامعه، امکان اقدامات اصلاحی نظیر تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ها را دشوارتر از گذشته کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به خاطر عملکرد برخی مسئولان مردم اعتماد کافی ندارند و همراهی مردم با مسئولان نیز کم شده است، افزود: افزایش شکاف بین مدیران و اختلاس‌ها و مشکلات باعث بی‌اعتمادی مردم شده و همین موضوع موجب شده عبور از مشکلات سخت‌تر و سرمایه‌های اجتماعی کمتر شود.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی مسوولان امروز خود اپوزیسیون شده‌اند خاطر نشان ساخت: لازم است مدیران به سمتی بروند که راه حل ارائه دهند نه اینکه فقط انتقاد کنند و امروز ادبیات اکثر مسئولان قوای سه گانه، ائمه جمعه و صاحبان تریبون های عمومی منتقدانه و منفی است و مسئولانی که باید از مجموعه عملکرد نظام دفاع کنند خود در مقام اپوزیسیون به نفی این عملکرد مشغولند و گاهی از مردم و منتقدین نیز سبقت می گیرند.

وی با اشاره به اینکه اولویت همیشه ما در شهر‌ها باید خدمات‌رسانی باشد افزود: بعد از خدمات‌رسانی مسایل دیگر مانند ورزش همگانی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی مد نظر است که به آن‌ها نیز پرداخته می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری مطرح است و این لایحه اهمیت بسزایی دارد تاکید کرد: اگر مجلس قوانین محکم در اختیار ما قرار دهد تا بتواند درآمد پایدار ایجاد کند آن زمان مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.
 
همکاری و هم افزایی بین مدیران استان همدان فضای خوبی را ایجاد کرده است/ با قوانین محکم مجلس، درآمد پایدار ایجاد می شود/ بی اعتمادی مردم حاصل  عملکرد برخی مسئولان است/ اولویت در شهر‌ها باید خدمات‌رسانی باشد
همکاری و هم افزایی بین مدیران استان همدان فضای خوبی را ایجاد کرده است/ با قوانین محکم مجلس، درآمد پایدار ایجاد می شود/ بی اعتمادی مردم حاصل  عملکرد برخی مسئولان است/ اولویت در شهر‌ها باید خدمات‌رسانی باشد
 
 همکاری و هم افزایی بین مدیران استان همدان فضای خوبی را ایجاد کرده است/ با قوانین محکم مجلس، درآمد پایدار ایجاد می شود/ بی اعتمادی مردم حاصل  عملکرد برخی مسئولان است/ اولویت در شهر‌ها باید خدمات‌رسانی باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار