رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان:
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان گفت: فعالیت مستمر و منظم ۹نشریه در استان هرمزگان از 123 نشریه نشان از بی‌تدبیری و توزیع ناعادلانه آگهی‌های دولتی میان نشریات بوده و سامانه‌ای که قرار بود عدالت را توزیع کند متأسفانه مروج نارضایتی شد.
کد خبر: ۶۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 28 November 2018

فعالیت 9 نشریه از 123 نشریه در هرمزگان نشان از بی‌تدبیری‌هاست/ سامانه توزیع عدالت یا توزیع نارضایتی در میان مدیران رسانه‌ای

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری علم وفناوری، فروغ مسلم‌زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: از ابتدای شروع بکار سامانه آگهی‌های دولتی در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و ابلاغ این دستورالعمل اجرایی به استانها جهت اجرایی کردن آن با هدف برچیده شدن بساط رانت‌خواری در ادارات و روابط عمومی‌ها مخالفینی در برابر این دستورالعمل قد علم کردند که ابتدا منافع شخصی خود را در خطر می‌دیدند و تکلیف فاکتورهای میلیونی و بی‌حساب و کتابشان با اجرای توزیع آگهی از کانال قانونی نامشخص بود. 

وی افزود: اما با اعمال فشار از سوی وزارتخانه، ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها موظف به اجرای به این دستور شده و بنا به استعلامات انجام شده از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تمامی استانها این دستورالعمل را به درستی اجرا کرده و تاکنون کمتر مدیر رسانه‌ای از روند اجرای آن ناراضی و شاکی بوده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان گفت: اما درهرمزگان وضع به گونه دیگری رقم خورد و امروز که 3 سال از اجرای این دستورالعمل می‌گذرد موافقان این طرح به مخالفان آن تبدیل شده و می‌بینیم که این سامانه که قرار بود عدالت و مساوات را میان نشریات هرمزگان توزیع نماید خود محل اختلاف و رانت و تشنج‌های ایجاد شده در میان مدیران رسانه‌ای و ذینفعان است.

مسلم زاده افزود: آنچه که جای بحث دارد این است که در ابتدا «مدیر وقت فرهنگ و ارشاد هرمزگان» با سفارش و توصیه بنای کج و بیمار این سامانه را نهاد وتاکنون هم این سامانه «ناعادلانه» همچنان «کجدار و مریز» به راه خود ادامه می دهد و از رهگذر آن بسیاری از نشریات تعطیل شده و از 123 نشریه در هرمزگان حدود 8-9 نشریه بصورت مستمر و فعال به انتشار خود با هزاران دغدغه ادامه می‌دهند. 

مدیر مسئول نشریات آفتاب‌جنوب و میراث جرون تأکید کرد: از آنجایی که دستگاه فرهنگ و ارشاد مدت 5 ماه بدون متولی و مدیر است این نابسامانی به دیگر حوزه‌ها هم سرایت کرده و بیشتر از همه شاهد بی‌نظمی و آشفتگی و اعتراضات مکرر همکاران رسانه‌ای از روند توزیع آگهی‌های دولتی توسط سامانه‌ای هستیم که هنوز قانون 30 به 70 را به درستی و مطابق قانون اجرا و رعایت نمی‌کند و روزانه جوابگوی تلفنها و نامه‌های اعتراض‌امیز بسیاری از همکاران مطبوعاتی اعم از مدیران هفته نامه‌های محلی، نشریات سراسری و حتی روزنامه‌های استان هم هستیم.

مسلم زاده بیان داشت: شفاف‌سازی در توزیع آگهی‌ها از سوی وزارت‌خانه بسیار پسندیده و به موقع بوده و روزانه با مراجعه سامانه جامع رسانه‌های کشور می‌تواند روند توزیع آگهی‌های دولتی را در تمامی استانها به تفکیک تاریخ، قیمت و نام نشریه مشاهده کرده وبا مقایسه‌ای میان استان‌های دیگر و هرمزگان می‌بینیم که نابسامانی و بی‌نظمی در هرمزگان بیشتر از استان‌های دیگر بوده و وجود سرپرستی نشریات کشوری که حتی در هرمزگان توزیع هم نمی‌شود و فاقد دفتر و... هستند در سامانه و گرفتن آگهی‌های میلیونی لطمه‌های زیادی به نشریات محلی هرمزگان وارد کرده و صدای اعتراض و گلایه بسیاری را بلند نموده است.

وی اظهار داشت: آنچه مبرهن است اینکه قانون مطبوعات و دستورالعمل توزیع آگهی‌ها را هیچکس بدرستی نمی‌داند و نمی‌تواند اجرا کند چرا که قانون همچون تیغ دولبه بوده و هرکسی می‌تواند آن را به نفع خود تفسیر و اجرا نماید و در این بین فقدان مدیری مقتدر و بی‌طرف ضربه‌های جبران ناپذیری به بدنه فرهنگ و هنر استان وارد می‌کند. 

مسلم زاده گفت: از آنجایی که در انجمن صنفی کارفرمایی موظف به پیگیری حق و حقوق کارفرمایان مطبوعات در هرمزگان هستیم به دنبال آسیب شناسی روند توزیع آگهی‌های دولتی از سوی سامانه توزیع آگهی‌ها و ادارات کلی هستیم که تاکنون قانون را دور زده و «با قوانین من درآوردی» به دنبال کسب سود و منفعت بیشتر و کاهش فاکتورهای رسمی نشریات اعم از محلی و سراسری هستند و تخلفات صورت گرفته در حوزه مطبوعات از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان در پایان افزود: امیدواریم با انتصاب مدیری توانمند و مقتدر برای دستگاه فرهنگ و ارشاد استان از سوی استاندار هرمزگان در اسرع وقت شاهد برچیده شدن بساط توزیع ناعادلانه و نارضایتی بسیاری از همکاران مطبوعاتی در سراسراستان باشیم.

بیشتر بخوانید:

توزیع آگهی‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان عادلانه نیست
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار