اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان ابرکوه با حضور معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان یزد، معاون ريیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۸۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 28 November 2018

«حجت اسدی» در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان ابرکوه، گفت: امروز همه دنیا به سمت برون سپاری امور حرکت کرده‌اند و این امر خدمات بهتر، فساد کمتر، هزینه کمتر و رضایتمندی بیشتر مردم را در پی داشته است.

وي دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را نمونه ای از برون سپاری بخشی از امور حاکمیتی به بخش خصوصی ذکر و بیان كرد: با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مردم برای بسیاری از امور مرتبط با دستگاه قضایی نیازی به حضور در دادگستری ندارند و بسیاری از کارهای خود را می‌توانند در یک محیط مناسب با امکانات رفاهی خوب و به دور از شلوغی و تنش راه رو های دادگاه‌ها دنبال كنند.

وی به دو شیفت بودن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان یزد اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از محاسن این دفاتر برای مردم همین است که در راستای تکریم ارباب رجوع می توانند در ساعت کاری صبح به امور شغلی خود بپردازند و در عصر پس از استراحت و در زمان مناسب با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، امور خود را ثبت و پیگیری نمایند.

این مقام قضایی از ثبت دادخواست، ارسال لوایح، واخواست و غيره از راه دور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبرداد و گفت: در گذشته اگر کسی می خواست شکایتی از فردی را که در شهر دیگر سکونت دارد ثبت كند، حتما باید به همان شهر مراجعه و شکایت خود را ثبت می‌کرد ولی اکنون به مدد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در هر شهر امور قضایی مرتبط با سایر استان ها و دور ترین حوزه های قضایی نیز قابل ثبت، ارسال و پیگیری است.

وی تکریم ارباب رجوع را مهمترین اولویت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دانست و بیان كرد: باید براساس استاندارد های مشخص شده ارباب رجوع در دفتر خدمات الکترونیک قضایی در یک محیط مناسب و بدون شلوغی و رعایت نوبت و کمترین معطلی بتواند مسائل قضایی خود را در دفاتر خدمات پیگیری كنند و اگر بر اساس تعداد پرونده و سایر شاخصه های تعریف شده مشخص شد که کاربر دفتر کم است باید مسئول دفتر کارمند و باجه اضافه نماید و در مرحله بعد اگر نفرات بیشتر در دفاتر جواب نداد می توان بر اساس استاندارد های لازم اقدام به راه اندازی دفاتر بیشتر كرد.

وی یکی از مهمترین و اساسی ترین اتفاقات اخیر قوه قضاییه در چند سال اخیر را سامانه ثنا و ثبت نام ابلاغ الکترونیک دانست و اظهار كرد: امروز هر فرد ایرانی باید یک کد کاربری ابلاغ الکترونیک داشته باشد چرا که دیر یا زود باید نسبت به اخذ آن اقدام نماید.

اسدی در پايان نيز خاطرنشان کرد: در روش قدیمی و پر هزینه ابلاغ سنتی، در بهترین حالت تنها 10درصد از ابلاغ ها به دست مخاطبین خود می رسید ولی در روش الکترونیک بیش از 90درصد ابلاغ ها رؤیت شده و این امر علاوه بر صرفه جویی های عظیم مالی تأثیر به سزایی در عدم تجدید وقت های رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار