کد خبر: ۶۸۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 27 November 2018

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اسحاقی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات فعال در حوزه تبلیغ و ترویج نماز تصریح کرد: با پیشگام شدن فعالان عرصه مطبوعات برای راه‌اندازی و ثبت شرکت تعاونی خبرنگاران، مقدمات لازم برای معرفی این مجموعه به بانک‌های عامل و بهره‌مندی از تسهیلات با کارمزد چهار الی هشت درصد فراهم گردیده تا یکی از مهمترین مشکلات موجود در قبال چاپ نشریات برطرف خواهد شد.

وی افزود: شایسته است افرادی که برای دریافت امتیاز نشریات اقدام می‌کنند دارای سابقه فعالیت مرتبط و آشنایی با مهارت‌های این علم باشند، چرا که ورود افراد غیرکارشناس به حوزه رسانه و مطبوعات به عنوان یک آسیب محسوب خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در محتواسازی نهایت دقت عمل را داشته باشند، افزود: در اطلاع‌رسانی و درج اخبار باید با عدالت وانصاف وارد شد و در کنار انجام نقد، از آگاهی‌های لازم نسبت به موضوع مورد نظر نیز برخوردار بود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات بزرگی که در برخی از نقدهای انجام شده از سوی رسانه‌ها مشاهده می‌شود، عدم توجه به قسمت سفید موضوع و عملکردها بوده و صرفا پرداخت به نقاط ضعف و کمبودها دور از منطق و اقناع افکار عمومی خواهد بود.

اسحاقی با اشاره به اینکه هوچی‌گری در رسانه‌ها نباید محلی از اعراب داشته باشد، توضیح داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی استان‌ها نباید از مطبوعات جدا باشد و رسانه‌ها نیز در انعکاس اخبار، رویدادها و نقدهای دوسویه و عالمانه این مجموعه فرهنگی پیشگام شوند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها آیینه تمام نمای مشکلات جامعه بوده و با قرار گرفتن در کنار مردم و بیان آلام و مشکلات روزمره آنان به یکی از مهمترین تعهدات خود در قبال اقشار مختلف جامعه عمل خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار