در حالی که مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی بارها در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرده بود که سود سهام عدالت امسال مشمولان، از دیماه به حساب آنها واریز می‌شود، به یکباره از اول آذرماه سازمان خصوصی سازی اقدام به واریز این سود کرد.
کد خبر: ۶۸۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 25 November 2018

 مطابق قانون و پس از پایان یافتن مهلت 10 ساله تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالیانه، از سال 96 باید این سود به حساب مشمولان واریز شود. بر این اساس نیز سال گذشته بسته به ارزش اصل سهام عدالت، هر یک از مشمولان سود این سهام را دریافت کردند

در این راستا امسال نیز با استفاده از تجربه سال گذشته، متولیان سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفتند سود این سهام را پس از برگزاری مجامع تمامی شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت و دریافت سود تقسیمی آنها، برخلاف سال گذشته در یک مرحله به حساب مشمولین واریز کنند.

در این زمینه نیز جعفر سبحانی، مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی بارها و بارها در گفتگو با رسانه ها تاکید کرده بود که سود سهام عدالت برای سال مالی 1396 که در مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان است، از دی ماه امسال به مرور به حساب مشمولان واریز شود؛ آن هم به این دلیل که زمانی می‌توانیم سود مشمولان سهام عدالت را واریز کنیم که مجامع شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند، برگزار و سود هر سهم مصوب شود.

با وجود این، در آخرین روز آبان امسال به یکباره اعلام شد سود سهام عدالت مربوط به سال 96 مجامع شرکتهای سهام عدالت از اولین روز آذرماه پرداخت می شود. البته در این رابطه گانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که توزیع زود هنگام سود سهام عدالت با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و مشمول شدن مدیرعامل و تعدادی از معاونان سازمان خصوصی سازی بی ارتباط نیست.

با وجود این میر اشرف پوری حسینی، مدیرعامل این سازمان به تازگی از واریز سود سهام عدالت پنج میلیون و 300 هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کشور از نخستین روز آذرماه خبر داده است و گفته سود سهام عدالت سایر افراد به مرور هر ماه یا دو ماه یکبار پس از دریافت پول از شرکت‌‌‌های سرمایه‌‌‌پذیر پرداخت می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه روند پرداخت سود عدالت امسال نسبت به سال گذشته کمی متفاوت است، تصریح کرد: پارسال در نوبت اول یک سوم سود به تمامی مشمولان پرداخت شد اما امسال سیاست بر این است که سود سهام به صورت گروهی و کامل تسویه شود.تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار