رييس اورژانس كشور:
رييس سازمان اورژانس كشور با اشاره به عملكرد اورژانس در زمان وقوع زلزله كرمانشاه گفت: اولين دستگاه آمبولانس وارد شده به مناطق زلزله زده کرمانشاه از استان یزد بوده است.
کد خبر: ۶۸۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 24 November 2018

دکتر«پیرحسین کولیوند» در جریان سفر خود به استان و دیدار با آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این‌که در زمان وقوع زلزله كرمانشاه، ركورد تعداد هفت هزار و ٣٥٠ اعزام مصدوم به شهرهاي كرمانشاه، تهران، البرز و همدان در مدت زمان كوتاهي به ثبت رسانديم، اظهار کرد: براي نخستين در زمان وقوع زلزله كرمانشاه، ذخيره خون و فرآورده‌هاي خوني كافي داشتيم و نيازي به تامين خون از مردم نبود.

وی افزود: در اين زلزله، در مدت زمان كمتر از ١٥ ساعت تعداد شش بيمارستان با امكاناتي نظير اتاق عمل جراحي، راديولوژي و غیره راه‌اندازي و تعداد یک هزار و ٩٨٩ عمل جراحي ظرف مدت كمتر از سه روز با كمترين اتلاف منابع توسط سيستم بهداشت و درمان كشور انجام شد.

رييس سازمان اورژانس كشور با اشاره به اين‌كه در حال حاضر تعداد ٣٩ پايگاه اورژانس هوايي در كشور فعال است از افزايش اين تعداد پايگاه به ٤٤ و ٥٢ پايگاه اورژانس هوايي در فازهاي بعدي اين اقدام مهم خبر داد.

دكتر كوليوند در پایان خاطرنشان کرد: در سال ٩٥ تعداد دو هزار و ٤٠٠ دستگاه آمبولانس در كشور فعاليت داشته و در حال حاضر تعداد پنج هزار و ٥٠٠ پايگاه در كشور فعال است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار