بازرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان عنوان کرد:
بازرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان گفت:روزنامه های استان هرمزگان در سال 96 بیش از 7 میلیارد ریال آگهی دولتی دریافت کرده اند.
کد خبر: ۶۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 22 November 2018


بغض عوام فریبانه ارشاد و اشک‌و‌گریه نمایشی روزنامه‌های هرمزگان پشت صحنه آنها کیسه‌های دوخته شده است
 

به گزارش تابناک هرمزگان، بازرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان هرمزگان طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تابناک عنوان کرد: روزنامه‌های استان 7 میلیارد آگهی دریافت کرده‌اند اداره ارشاد استان هرمزگان دارد تخلف می‌کند

بازرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان گفت: روزنامه‌های استان هرمزگان در سال 96 بیش از 7 میلیارد ریال آگهی دولتی دریافت کرده اند.

کامبیز حسین‌پور بازرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان اظهار داشت: چهار روزنامه استان هرمزگان در سال گذشته مبلغ 7 میلیارد و 502 میلیون و 740 هزار ریال و هشت هفته‌نامه استانی مبلغ 56 میلیون تومان آگهی دولتی دریافت کرده‌اند.

این فعال رسانه‌ای گفت: با توجه به وضعیت موجود می‌طلبد مسئولان نگاه ویژه‌ای به کلیه رسانه‌های استان داشته و هر گونه تفسیر از قوانین موجود و تدوین آئین‌نامه یا دستورالعمل، در راستای حمایت از منافع کلیه رسانه‌های استان صورت پذیرد، نه اینکه هدفشان از تفسیر قانون قلع و قمع و نابودی هفته نامه‌ها و سایر نشریات استان باشد.

وی افزود: هم اکنون واحد مطبوعات اداره کل ارشاد به لحاظ مشخص نبودن وضعیت مدیریتی، ثبات چندانی ندارد که می‌طلبد مسئولان استان علی‌الخصوص استاندار محترم هر چه زودتر در این خصوص ورود کرده و تکلیف مدیریت اداره کل ارشاد را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته واحد مطبوعات اداره ارشاد دچار تخلفاتی شده بود که منجر به تشکیل پرونده تخلف اداری شد و واحدهای نظارتی اداره کل ارشاد نیز به موقع توانستند به این موضوع رسیدگی کنند افزود: واحد مطبوعات همواره در معرض لغزش قرار داشته که می‌طلبد سرپرست کنونی ارشاد، حراست و بازرسی آن اداره کل نظارت کافی بر نحوه‌ی اجرای شیوه‌نامه توزیع آگهی‌ها و نحوه تعامل کارمندان بخش مطبوعات با اهالی رسانه داشته باشند و به صورت روزانه رفتارهای خارج از عرف آنان را رصد کنند.

بازرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان با اعلام اینکه دوستان مستقر در میز خدمت اداره ارشاد نباید رفتار خارج از عرف با اربابان رجوع داشته باشند و صدایشان را برای ارباب رجوع بلند کنند، گفت: اگر کارمندی نمیتواند تعادل خود را در برخورد با ارباب رجوع حفظ کند بهتر است جابجا شود و این در حالی است که برخورد کارمندان واحد مطبوعات که همواره با ارباب جراید با لحن نامناسب صحبت می‌کنند ، منجر به تقابل رسانه‌های استان با یکدیگر شده و اگر این روال ادامه پیدا کند عواقب خوبی در انتظار اداره ارشاد استان هرمزگان و مطبوعات نخواهد بود.

وی گفت: واحد مطبوعات اداره کل ارشاد همواره در خصوص عدم رعایت شیوه نامه توزیع آگهی‌های دولتی، سفارش تلفنی «مسئولان وزارت ارشاد» را مطرح می‌کنند، در حالی که هیچ وقت نه آیین نامه‌ای و نه حتی نامه‌ای را در این خصوص به هیچ یک از ارباب جراید نشان نداده‌اند که این به نوبه خود فقط یک توجیه تلقی می‌گردد.

حسین پور با اشاره به نامه‌نگاری اخیر بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در خصوص تعامل بهتر ادارات با نشریات اضافه کرد: آقای اکرمی ممکن است متوجه اجحافی که سامانه توزیع آگهی‌ها در حق اهالی رسانه در هرمزگان می‌کند نباشند و بهتر بود قبل از نامه‌نگاری به ادارات، نظرات اکثریت مطبوعاتی‌ها را در این خصوص جویا می‌شدند و به تخلفات اداره ارشاد در تمرد از همان دستور العملی که در نامه خود به آن اشاره کرده‌اند پی می‌بردند، چرا که واحد مطبوعات اداره ارشاد استان با رعایت نکردن بندهای شیوه‌نامه توزیع آگهی‌ها هم اکنون دارد تخلف می‌کند و برخی مطبوعاتی‌ها نیز حتی، از این تخلف حمایت می‌کنند!!!
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار