با حضور مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان صورت گرفت؛
این همایش با حضور مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی مرتبط با طرح نان سالم ، استانداری کرمان وجمعی از نمایندگان استان برگزار گردید.
کد خبر: ۶۸۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 20 November 2018

به گزارش تابناک کرمان،  دکترمجید نژاد بیگلری در خصوص طرح جامع نان سالم که چهارمین سال اجرای آن را پشت سر می گذاریم گزارشی را ارائه کرد و به چند مورد از اقدامات شاخص در سال جاری اشاره نمود.

وی افزود:  از آن جمله این اقدامات راه اندازی ایستگاه ریلی تخلیه و حمل گندم که پس از اتفاقات اخیر در حوزه حمل ونقل جاده ای آغاز طرح انجام و اولین محموله نیز در مقصد استان کرمان تخلیه و به سیلوها منتقل شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: در خصوص گام های دیگر این طرح  میتوان به افزایش تولید و کیفیت گندم ، بروز شدن ناوگان حمل ونقل جاده ای واختصاصی سازی این ناوگان جهت حمل گندم وآرد ، تکمیل وافتتاح سیلوی 50 هزار تنی استراتژیک سیرجان تکمیل و راه اندازی سیلوی رو باز ارزوئیه ، بهسازی و بازسازی سیلوی 100 هزار تنی ماهان و 30هزارتنی جیرفت پس از 35 سال ، بروز رسانی متد آسیابانی کلیه کارخانجات آرد سازی ، ارتقاء بهداشت واحدهای نانوایی ، آموزش تئوری وعملی نانوایان اشاره کرد.

دکتر نژاد بیگلری ادامه داد:  رتبه بندی وایجاد رقابت بین واحدهای نانوایی و در نهایت افزایش کیفیت نان و نمره کیفی نان استان از 67 به 87 صورت گرفت و همین امر سبب شد تا استان کرمان به عنوان الگوی کیفی نان کشور معرفی شود.

 در ادامه جناب دکتر طباطبایی معاون بهداشت ومحیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن اشاره به همکاری بسیار نزدیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان و شرکت غله در سالهای اخیر به اقدامات مثبت بین این دو سازمان در راستای طرح اشاره نمود و گفت:اقدامات انجام شده  از جمله کاهش مصرف نمک در نان ، افزایش بهداشت واحدهای نانوایی ، حذف افزودنی های غیر مجاز آرد و افزایش کیفیت آرد استان نسبت به سایر استان های کشور می باشد.

دکتر محمد مهدی زاهدی نماینده مردم شریف کرمان و راور در مجلس  از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تشکر از دست اندرکاران سند های هفت گانه استان از جمله سند امنیت غذایی نان ، همکاری و همراهی سازمان های مختلف با یکدیگردر راستای طرح را مثبت و نوید بخش فردایی روشن ارزیابی کرد.

در ادامه مراسم حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری کرمان ضمن تشکر از مجریان این طرح در استان ومدیر شرکت غله کرمان به جهت پیگیری اجرای این طرح در استان به عنوان مجری طرح جامع نان سالم وهمچنین برگزاری همایش نان سالم برای اولین بار در استان به ابعاد مختلف فشارهای دشمن در حوزه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه دولت همیشه متولی تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم بوده ، لذا نان و دیگر کالاهای اساسی در اختیار شرکت غله وسازمان های مرتبط بایستی جهت تامین آن با دقت ونظارت کامل تلاش کنند.

در پایان مراسم نیز از مجریان این طرح شامل جمعی ازمدیران کل استانداری کرمان ، جمعی از فرمانداران فعال استان ، مدیران ، معاونین و روسای ادارات دستگاههای مرتبط با طرح با لوح تقدیر وتندیس همایش تقدیر شد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار