براساس این اصلاحیه ، به‌ کارگیری استانداران و سفراء و معاونین وزراء و همترازان آنها پس از بازنشستگی یا بازخریدی، در دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ / ۷ / ۱۳۸۶ و کلیه دستگاههایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می ‌کنند، ممنوع می ‌باشد.
کد خبر: ۶۸۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 18 November 2018

تابناک ایلام ::تصویب اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان یکی از بزرگترین ،مهمترین و  ملموس ترین قوانین به تصویب رسیده در مجلس فعلی است ،قانونی که براساس آن جمعی از مدیران سالخورده در لایه های میانی وپایینی با خروج از بدنه دولت ،راه را برای مدیران جوان باز می گذارند.

براساس این اصلاحیه ، به‌ کارگیری استانداران و سفراء و معاونین وزراء و همترازان آنها پس از بازنشستگی یا بازخریدی، در دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ / ۷ / ۱۳۸۶ و کلیه دستگاههایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می ‌کنند، ممنوع می ‌باشد.

طبق قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند امکان بکارگیری بازنشسته‌ها را نخواهند داشت مگر برای موارد استثنایی که در قانون تعیین شده است.

بر این اساس تمامی افراد بازنشسته‌ای که جزو استثنائات مشخص شده نیستند، از ۲۶ آبان ماه حق ادامه فعالیت در پست‌های خود را ندارند. این در شرایطی است که خارج از این و طبق قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها اگر قرار است سازمانی از افراد بازنشسته استفاده کند باید تحت این شرایط باشد که می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص و با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر استفاده کنند، مشروط به اینکه به صورت پاره وقت و ساعتی باشند.لذا براساس اعلام مراجع نظارتی و حقوقی،تدوام فعالیت بازنشسته پس از اتمام مهلت تعیین شده خلاف مقررات بوده وبا متخلفان برخورد خواهد شد.

امروز این مهلت رسما به پایان رسید وانتظار می رود همانگونه که وزارت کشور دراجرای این قانون علیرغم میل باطنی اش ،چهارده نفر از استانداران را بازنشسته نمود ،سایر دستگاههای اجرایی نیز با تبعیت از وزارت کشور مبادرت به اجرای قانون نمایند .البته انتظار می رود خود بازنشسته های محترم قدری از دل بستگی های خود کاسته وبا احترام به قانون و به صورت اختیاری با مصادر مدیریتی خود خداحافظی کنند.

امروز احمد جاسمی شهردار بدره که از مدیران بازنشسته این شهرستان است، با حضور در شورای اسلامی شهر ، استعفای خود را تقدیم ریاست شورا کرد.

یکی از اعضای شورای شهر بدره با تایید این استعفا به ایرنا گفته است : به دلیل الزامات قانونی منع به کارگیری بازنشستگان ، شهردار بدره استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی کرد و در جلسه امروز یکشنبه ، این استعفا مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

ضمن تجلیل از این اقدام در خور تحسین شهردار بدره بخاطر تمکین به قانون ،از دیگر مدیران بازنشسته حاضر در بدنه دستگاههای اجرایی استان می خواهیم با تاسی از این اقدام شهردار بدره در مسیر قانون گام گذاشته وبا استعفای داوطلبانه مسیر رابرای مدیران جوان باز بگذارند .

لذار در راستای اجرای قانون و تداوم مسیر احترام به قانون، از شهردار لومار که مشمول طرح بازنشستگی شده اند تکرار مشی در خور تحسین همکار خود در شهرداری بدره را خواستاریم .شایان ذکر است "علی عسگر چگنی "شهردار فعلی لومار ،بازنشسته امور آب استان هستند که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید از پست خود کناره گیری نماید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار