مدیر کل اوقاف امور خیریه استان هرمزگان:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در همایش وقف یاوران وقف در بستک عنوان کرد: برای شناساندن امام زمان(عج) به کار فرهنگی و اقتصادی نیاز مبرمی است و اشاعه و نشر فرهنگ و تعالیم مهدویت در تحقق امر وقف است.
کد خبر: ۶۸۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳ 18 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی در مراسم تجلیل از واقفین و خیرین بستک که در محل سالن مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به مناسبت فرا رسیدن نهم‌ربیع‌الاول سالروزآغازامامت حضرت‌ولیعصر (عج) خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی فرمودند" مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة " هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است و این در حالی است که ما در شناساندن امام‌زمان(عج) به جامعه اسلامی و بشریت کوتاهی کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه تنها ذکر مشترک بین خالق و مخلوق صلوات بر حضرت محمد(ص) وآل‌محمد(ص) است افزود: در احادیث متواتر به طور مکرر به خواص صلوات تأکید و اشاره است و بدیهی است که با تکیه بر این مهم در دستیابی به سعادت و کمال در زندگی دنیوی و اخروی پیشرو باشیم.

مدیرکل اوقاف‌امورخیریه استان‌هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری این همایشها جهت فراگیری سنت ماندگار و حسنه وقف در دین مبین اسلام ضروری است تا جایی که بتوانیم به کمک آن بخشی از مشکلات و معضلات در جامعه را کاهش دهیم.

امام جمعه بستک با اشاره به جایگاه وقف در جامعه بیان داشت: اگر فرهنگ وقف را در جامعه با برنامه‌ریزی مستمر و مدون داشته باشیم نتایج ارزشمندتر و درخشان‌تری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس‌قائدی با تقدیر از فعالیت‌های بی‌بدیل اداره اوقاف و امور خیریه در منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات جوی و خشکسالی و کمبود منابع آبی زیرزمینی این نهاد کارکردهای خوبی در تأمین آب مورد نیاز داشته است.
پانزدهم تا 24 آبانماه امسال دهه دقف نامگذاری شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار