همزمان با روز پایانی دهه وقف همایش استانی "یاوران وقف" با حضور مسئولان استانی و به منظور تجلیل از واقفین و خیرین در سالن حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 16 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این مراسم با گرامیداشت دهه وقف خاطر نشان کرد: لازم است همگان وقف را بشناسندو وقف از برکات مهمیست که در این راستا همه می‌توانند واقف باشند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با اشاره به اینکه ترویج وقف نباید محدود به یک روز و یا یک هفته و حتی یک دستگاه باشد افزود: وقف از مصادیق معروف و احیاکننده دیگر معروف‌هاست.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در همایش یاوران وقف استانی بیان کرد: دستگاه قضایی دو نوع نگاه حمایتی و برخوردی نسبت به وقف دارد و قطعا با متخلفین امر وقف قاطعانه برخورد می‌شود.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری راه صيانت از وقف را در گرو عمل متوليان نسبت به حفظ موقوفات مردم و اعتمادسازی در بين مردم برای مقابله با اين پديده زشت و ضد ارزش دانست و افزود: مردم مسلمان با اعتقاد به اين اصول و فرايند، اقدامات ماندگاری را كه در قرآن با واژه هايی مثل صدقه، احسان، انفاق به آن اشاره شده را انجام دهند.

وی افزود: تأكيد بر اين است كه با موقوفه‌خواران برخورد قاطع و جدی صورت گيرد تا اين مسئله به عنوان يک ضد ارزش تلقی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز خاطر نشان کرد: وقف ناشی از عنصر بخشندگی انسان‌ها است و ارتباط معناداری با بخشندگی دارد.

بهروز اکرمی: وقف یک فعل زیبا ،یک کار زیبا و ارزش ماندگار است که می‌تواند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی در کشور مثمر ثمر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه نگاه و باور دین مبین اسلام توجه و کمک به انسان‌ها است تا فقر در جامعه اسلامی دیده نشود افزود: این در حالی است که در حوزه قرآن، فناوری، کتاب و خدمات با فقر موقوفات روبرو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی با اشاره به جایگاه مهم و تاریخی وقف در بین ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد: موقوفات پشتوانه جریان اسلامی در طول تاریخ بوده است و در اعتقادات اسلامی، آرامش روحی، سلامت جان و زدودن زوایای فقر و فلاکت و جایگزین کردن عزت و شرف و استغنای مادی و معنوی آحاد و اقشار بشریت از ماموریت های اصولی این مکتب جان افزاست که مظهر این نگاه خدا محور، توسعه فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند وقف یک نهاد ممتاز دینی است افزود: باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه‌اش، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان وقف را یکی از پر بهاترین اصول اسلامی و نیکوترین خصال دانست و عنوان کرد:وقف ضمن تامین سعادت واقف به توسعه کمی و کیفی جامعه، اتحاد و انسجام ملی، تعاون و همکاری همگانی ، عمران و آبادانی کشور و ایجاد تعادل مالی و معیشتی در محیط های گوناگون منجر می‌شود.

حجت الاسلام گرایلی در ادامه با اشاره به اینکه استان هرمزگان در حوزه وقف پیشتاز است؛ افزود: شعار ما در اوقاف "همه واقف باشیم" است و هرکسی می‌تواند در حد توان خود در این عرصه قدمی برداشته و در زمره واقفین قرار گیرد.

همچنین حجت الاسلام گرایلی در پایان همایش، از 43 نفر از یاوران وقف استان هرمزگان ضمن معرفی تجلیل کردند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار