همزمان با دهه وقف عنوان شد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه در دیدار با رئیس منابع طبیعی این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ وقف باید به ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی بشتابد.
کد خبر: ۶۸۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 15 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، احمد قباد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه با اشاره به اینکه نهاد وقف به عنوان یکی از کارآمدترین مشارکت‌های داوطلبانه مردمی است افزود: وقف از ویژگی استمرار و دوام برخوردار است که نسل‌های آینده را نیز شامل می‌شود و منابع زیست محیطی را برای آنان حفظ می‌کند و این امر بیانگر نمونه‌ای از پویایی برنامه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارها برای بهبود شاخص‌های زیست محیطی و منابع طبیعی استفاده از وقف است، گفت: اگر وقف در مسیر بهبود و صیانت از منابع خدادادی قرار گیرد، فعالیت‌های متعددی در این زمینه انجام خواهد شد.

قباد تصریح کرد: اگر بخشی از موقوفات در مسیر صیانت از منابع طبیعی قرار گرفته و امکان بهره‌برداری از آن به وجود آید، می‌توان ضمن ایجاد مشارکت مردمی، به آینده حفظ منابع طبیعی امیدوار بود.

رئیس اداره منابع طبیعی بندرلنگه نیز از وقف به عنوان یکی از مهمترین و بهترین راه‌های حمایت از منابع طبیعی برد افزود: بر همین اساس لازم است تا با فرهنگسازی، آموزش، تبلیغات در رسانه‌های جمعی درجهت ارتقاء فرهنگ و آگاهی عموم، نقش وقف در حفاظت از منابع طبیعی تبیین شود.

روح‌اله وفا کیش تصریح کرد: بر اساس قانون منابع ملی در هر جا هویتش ثابت شود امکان وقف ندارد، چرا که زمین یا ملکی وقف می‌شود که مالکیت شخصی داشته باشد نه اینکه جزو اراضی ملی یا منابع طبیعی محسوب شود.

وی با اشاره به اينكه یکی از بهترین راهکارها برای بهبود شاخص‌های زیست محیطی و منابع طبیعی استفاده از وقف است، گفت: اگر وقف در مسیر بهبود و صیانت از منابع خدادادی قرار گیرد، تاثيرگذاری آن بهتر خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار