معاون دادگستری یزد:
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: ارائه خدمات بهتر و تکریم ارباب رجوع هدف اصلی تأسیس و راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور است .
کد خبر: ۶۷۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 14 November 2018

«حجت اسدی» در نشست با مسئولان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان یزد، اجتناب از نگاه انتفاعی به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی را خواستار شد و اظهار کرد: هدف ارزشمند و متعالی خدمت به مردم نباید در لابه ‎ لای مسئله درآمدزایی و انتفاع دفاتر کم ‎ رنگ شود .

وی تصریح کرد: نباید وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضائی موجب افزایش ورود پرونده به دستگاه قضائی شود و دفاتر باید با راهنمایی صحیح از پرونده ‎‎ زائی برای دادگستری جلوگیری کنند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: رهنمون ساختن مراجعین به ارائه دادخواست‌های غیر ضروری و اشتباه که با ورود به دستگاه قضائی به علت عدم وجود مستندات با دستور غیر قابل استماع مواجه می‌شود، اقدام مناسبی نیست و به تبع وجه دریافتی در قبال این نوع دادخواست‌ها نیز مشکل اخلاقی و ضمان شرعی خواهد داشت .

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان از وجود بازرسی نظارت بر دفاتر و ارزیابی دقیق عملکرد این دفاتر خبر داد و ابراز کرد: تمام ارکان دفاتر از فضای فیزیکی، تجهیزات و همچنین نحوه برخورد و کیفیت خدمات آنها به صورت دقیق ارزیابی صورت می‌گیرد و بر این اساس در مرحله اول، دو دفتر به عنوان دفاتر نمونه مورد تشویق قرار خواهند گرفت .

وی خاطر نشان کرد: شرایط دفاتر و عملکرد آنان با دقت ارزیابی می‌‌شود، این ارزیابی ها در تمدید مجوز و پروانه دفتر اثر گذار خواهد بود .

اسدی، تشکیل جلسات مشترک مسئولان دفاتر خدمات را خواستار شد و بیان کرد: با تشکیل یک انجمن صنفی و یا کانون و ارتباط بیشتر مسئولان در جلسات مشترک، شیوه ‎ های و رویه ‎‎ ها مورد مشورت قرار گرفته و بهترین رویه ‌ ها برای خدمت به مردم اتخاذ می‌شود.

در پایان این جلسه از مسئولان دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان دفاتر نمونه با اهداء لوح سپاس و تندیس، تقدیر شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار