رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه پارسیان عنوان کرد:
رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه پارسیان در دیدار با رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان عنوان کرد: وقف منبع مالی ماندگار برای حفظ محیط زیست در مقابله با مخاطرات زیست محیطی است.
کد خبر: ۶۷۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 13 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالرسول نکوزاد در این دیدار حل معضلات و مشکلات زیست محیطی را از طریق موقوفات مهم ارزیابی کرد و گفت: از آنجایی که حل معضلات زیست محیطی که گریبان‌گیر جامعه ما شده به تنهایی توسط دولت رفع نمی‌شود، می‌توان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت وقف در راستای مقابله با مخاطرات بهره گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما انجمن‌ها و گروه‌ها و نهادهای مردمی و غیردولتی زیادی وجود دارند که برای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند، اما مسئله اساسی جهت استمرار فعالیت‌های آن تأمین مالی این نهادها است که وقف می‌تواند منبع مالی مؤثری برای نیل به اهداف عالی آنان باشد.

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه پارسیان با اشاره به اینکه نهاد وقف به عنوان یکی از کارآمدترین مشارکت های داوطلبانه مردمی است افزود: وقف از ویژگی استمرار و دوام برخوردار است که نسل‌های آینده را نیز شامل می‌شود و منابع زیست محیطی را برای آنان حفظ می‌کند و این امر بیانگر نمونه‌ای از پویایی برنامه‌های اسلامی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارسیان از وقف به عنوان یکی از مهمترین و بهترین راه‌های حمایت از محیط زیست نام برد افزود: بر همین اساس لازم است تا با فرهنگسازی، آموزش، تبلیغات در رسانه‌های جمعی درجهت ارتقاء فرهنگ و آگاهی عموم، نقش وقف در حفاظت از محیط زیست تبیین شود.

مسعود حاجی زاده اختصاص موقوفاتی برای آموزش‌های عمومی در زمینه محیط زیست بتواند به عنوان یکی از مهترین موضوعات در امر وقف بشمار رود را مهم ارزیابی کرد گفت: امروزه افزایش بی‌رویه استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف به عنوان یکی از معضلات و مشکلات زیست محیطی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کاشت درخت با توجه به معضل گرد و غبار در استان و کاهش پوشش گیاهی ، کاشت درخت به عنوان یک وقف می‌تواند مؤثر واقع شود، گفت: تأمین آب برای آب انبارهای احداثی یکی از مشکلاتی است که روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و وقف آب می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارسیان اظهار کرد: با توجه به این که شاهد معضل بحران بی آبی در روستاهای زیادی هستیم که از آب آشامیدنی سالم بی بهره اند، لذا ایجاد شبکه لوله کشی آب شرب نیز می تواند جایگزین آب انبارهای وقفی باشد.

حاجی زاده افزود: مناطق کویری وسیعی در استان هرمزگان و شهر پارسیان وجود دارد که دولت توان لازم در مبارزه با آن را ندارد، پس منافع برخی از موقوفات می تواند با کاشت و درختان با شرایط اقلیمی هر منطقه از حرکت شن های روان جلوگیری کرده و در این زمینه به محیط زیست کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: بازخوانی برخی از وقف نامه های مرتبط با حفظ محیط زیست و معرفی آن به مردم، تبلیغات مداوم رسانه های جمعی و افزایش آگاهی عمومی به وقف و محیط زیست، تهیه فیلم و سریال های مناسب در نقش وقف و کارآیی آن در حفظ محیط زیست، تجلیل مناسب از واقفین مخصوصاً واقفین مربوط به محیط زیست از راهکارهای توسعه فرهنگ وقف و محیط زیست است.

۲۱ آبانماه با عنوان «وقف؛ محیط زیست، بهداشت و سلامت» نامگذاری شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار