در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان شد:
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: حرکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مشارکت دادن آحاد مردم در امور وقف و ترویج فرهنگ وقفی منشا خیر و ثمرات مهمی برای جامعه است.
کد خبر: ۶۷۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 12 November 2018

ترویج فرهنگ وقف؛ منشا ثمرات مهمی در جامعه است./مردم اگر حق موقوفات را ادا ننمایند شرعا مدیون هستند

به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی همزمان با پنجمین روز از دهه وقف در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان خاطر نشان کرد: نتیجه وقف، تقویت دیانت است و آنچه بر من و شما تکلیف است ترویج فرهنگ وقف است که نباید مختص یک هفته باشد، همه سال باید ترویج فرهنگ وقف شود.

امام جمعه بندرعباس افزود: ترویج و گسترش این فرهنگ متعالی و این حسنه ماندگار نه تنها وظیفه شما، بلکه وظیفه عالمان دینی و هر انسان دلسوز برای حفظ دیانت است.
نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان گفت: مومن بايد بداند اگر می‌خواهد در دنيا نامی نيك، ماندگار و جاويدانی از خود بر جای بگذارد بايد در زندگانی كارهای نيك و حسنه‌ای در راستای وقف انجام دهد.
نعیم آبادی حفاظت موقوفات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نگهداری موقوفه ها اعم از وقف باب خانه‌ای، مغازه ای، حسینیه و یا مسجدی از وقف آن ها مهم تر است و واقف نیک اندیش برای خراب شدن موقوفه اش آنرا وقف نکرده بلکه برای ماندگاری وقف کرده است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تکلیف مهمی در قبال اوقاف متوجه مردم است خاطر نشان کرد: مردم حق موقوفه را بایستی به اوقاف بدهند و اگر اشخاص حق موقوفه را به اوقاف به عنوان متولی موقوفات ندهند، شرعا مدیون هستند.
نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان گفت: من را قانع کنند خدا را نمی توانند قانع کنند در نتیجه حسینیه ایی که وقف عزاداری امام حسین می شود برای این نیست که سفره آن کسی که حق موقوفه را پرداخت نمیکند رنگین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان نیز خاطر نشان کرد: موقوفات مزیت ها، برکات و خیرات فراوانی برای مردم در استان دارند و تمام تلاش اداره اوقاف توسعه امر وقف در جامعه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی ادامه داد: آحاد مختلف مردم می‌بایست بدانند که وقف عام‌المنفعه بوده و در راستای خدمت به مردم هزینه می‌شود.
این مسئول به مشاوره وقف اشاره کرد و گفت: افرادی که مایل به وقف کردن هستند می‌توانند با مشاوره نیازسنجی و اولویت‌سنجی اقدام به وقف کنند.
پانزدهم تا 24 آبانماه دهه وقف نامگذاری شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار