کد خبر: ۶۷۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱ 08 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دهه شصتی‌ها کارتون زیبا و خنده دار " پَت و مَت " را به یاد دارند، دو دوستی که برای انجام کارهای ساده ، روشهای غیرمعمول ، پُر هزینه و همراه با خرابی فراوان را انتخاب می‌کردند. مثلاً برای بردن یک کُمد به داخل اتاق، دیوارهای اتاق و خانه را خراب می‌کردند و یا برای طبخ یک مرغ منجمد کلِ خانه را به آتش می‌کشیدند. و یا برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان و نرده‌های حیاط خانه‌ی خود شکل و نمای ساختمان را به طور مُضحکی خنده‌دار می‌کردند.

برگزاری مسابقه تلفنی

در شهر بندرعباس پس از جنبش دائمی و دنباله‌دارِ تعویض جداول که علاوه بر حیف و میل بیت المال منجر به ایجاد ترافیک در خیابانهای اصلی شهر و آلودگی هوا و از همه مهم‌تر آسیب رساندن به فضای سبز مجاور جدول‌ها گشت، نمایش خنده‌آور دیگری تحت عنوان زیباسازی محلات ، هر هفته یک محله کلید خورده است.
در اولین مرحله‌ یا سکانس این نمایش کُمدی‌درآم در تاریخ ۹۷/۹/۸ شاهد زیباسازیِ میدان آبنما در محله‌ی دو هزار به سبک و سیاق "پت و متی " بودیم. در ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه مورخ ۹۷/۹/۸ زیباسازی محله با رنگ آمیزی جداول کنار زمین بازی و رنگ آمیزی دیواره‌ی سیمانی زمین‌بازی و قسمتی از نرده‌های روی پل شروع و قبل از خشک شدن رنگ جداول و دیوارهای زمین بازی با ریختن چند فرغون خاک در مجاورت جدولها و کاشتن نهال در داخل آنها که موجب خاکی شدن رنگ‌های خشک نشده هم گردید با حضور شهردار منتخب شورای شهر بندرعباس در ساعت 9 صبح و دیدار با عوامل این پروژه بین‌المللی و توریستی بی‌نظیر و گرفتن عکس یادگاری و فیلم‌برداری و انعکاس وسیع آن در بین شهرداری‌چی‌ها و تعریف و تمجید متملقانه همیشگی پروژه در ساعت 10 صبح با رفتن شهردار پروژه خاتمه یافته و از دیواره‌های زمین بازی فقط دو دیواره رنگ آمیزی شده و دو دیواره‌ای باقی مانده بدون رنگ رها شد.
جداول کنار زمین‌بازی و نرده‌های روی پل نیز یک‌طرفه رنگ شده و رها شدند. صرف نظر از اینکه برای این تماشاخانه دیدنی زیباسازی سه ساعته چقدر از بیت‌المالی که از طریق عوارض از مردم اخذ می‌شود به یغما رفته است، سؤال بی‌جواب اینه که آیا شهردار بندرعباس متوجه نمایشی بودن این کارها نشده و یا تعمداً از کنار این قضایا عبور کرده است!!!
در حالیکه خورِ مجاورِ زمین بازی بچه ها فاقد حفاظ و دیواره می‌باشد و هر لحظه امکان سقوط کودکان و افراد مسن به داخل آن وجود دارد ، و همچنین ناکافی بودن روشنایی اطراف خور و مضاف بر آن زنگ‌‌زدگی ایستگاه اتوبوس دور میدان که از فرطِ پوسیدگی در حال ریزش و افتادن می‌باشد و پل‌های روی «خور» همه در حال تخریب و متلاشی شدن هستند و فاضلاب در جریان داخل خور هم منبع بوی بد و محل تجمع حشرات و جوندگان موزی می‌باشد ، این زیباسازیِ "پت و مت"ی چه هدفی را دارد دنبال می‌کند؟؟ این کاسه و کوزه فریبا، نمایشی جز به باد دادن اموال عمومی و واگذاری پروژه‌های از این دستی منفعت آن به کام کدام خواص نورچشمی ختم می‌گردد؟!؟
آیا شهردار بندرعباس سر زده و بدون حضور هیأت متخصص همراه نتیجه‌ی نهایی این زیباسازی را مشاهده کرده است و از عملکردِ خود در این زمینه راضی می‌باشد؟

8 روز پس از زیباسازی

برگزاری مسابقه تلفنی

خور فاضلاب بدون حفاظ در مجاورت زمین بازی بچه ها 

برگزاری مسابقه تلفنی

خور بدون نرده و حفاظ

برگزاری مسابقه تلفنی

رنگ آمیزی یک طرفه نرده‌های روی پل

برگزاری مسابقه تلفنی

جداول نیمه رنگ شده مجاور زمین بازی 

برگزاری مسابقه تلفنی

ایستگاه اتوبوس زنگ زده 

برگزاری مسابقه تلفنی

نبود سطل زباله در محل 

برگزاری مسابقه تلفنی

نرده پشت رنگ نخورده روی پل فنس کشیدن

پل عابر پیاده روی خور کاملاً زنگ زده
دیوارها به حالت رنگ مالی ، رنگ نشده و نیمه رنگ شده رها شده‌اند
 انجام کارها با سبک شیوه نوین و منحصر بفرد، شهرداری بندرعباس

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
سلام احسنت
کاش اصحاب رسانه به این موضوعات توجه جدی داشته باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار