برنامه های دهه وقف در شهرستان قشم تشریح شد؛
در جلسه رئیس اداره اوقاف شهرستان قشم با مدير كل فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه های دهه وقف در این شهرستان تشریح شد.
کد خبر: ۶۷۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 06 November 2018

وقف مشارکتی موجب ترویج وقف همگانی می‌شود

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس اداره اوقاف شهرستان قشم حجت الاسلام والمسلمین روح الله صفری، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: 15 تا 24 آبان ماه مصادف با ده روز آخر ماه صفر به عنوان دهه وقف نامگذاری شده که در این راستا ویژه برنامه های مختلفی فرهنگی در شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله صفری با اشاره به اینکه وقف مشارکتی موجب ترویج وقف همگانی می شود، خاطرنشان کرد: قدم اول را مردم در جهت وقف بر می دارند و سود آن را نیز خود مردم می برند بنابراین ما معتقد هستیم در اجرای عدالت اجتماعی این وقف است که می تواند اثرگذار باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری نشست‌های صنفی تخصصی، همایش یاوران وقف از جمله مهم ترین برنامه‌های دهه وقف است که در سطح استان و شهرستان قشم برگزار می شود.

مدير كل فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با بیان اینکه این ایام بهترین فرصت است تا خدمات و برکات وقف در جامعه ترویج داده شود گفت: نباید به موضوع وقف به عنوان مسئله‌ای اداری نگاه نشود چرا که این امر موجب می‌شود وقف محصور شود.

سید مهدی موسوی اجاق همچنین در ادامه اذعان کرد: نگهداری از موقوفات یا انجام عملیات عمرانی، جلوگیری از تخریب، جلوگیری از تبدیل اوقاف به املاک شخصی، بهره‌برداری بهینه از موقوفات، سرمایه‌گذاری از محل عواید موقوفات در بازدهی حداکثری موقوفات نقش موثری دارد.
انتهای پیام/لاله قلی‌پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار