با وجود گذشته نزدیک به 6 ما از استعفای پورزرندی از بانک شهر، این بانک همچنان با سرپرست اداره می شود و خبری از انتخاب مدیرعامل نیست.
کد خبر: ۶۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 06 November 2018

به گزارش تابناک : روزهای آغازین خرداد 97 بود که پورزرندی مدیرعامل منصوب قالیباف در بانک شهر به ناگهان از سمت خود کناره گیری کرد. اما هیأت مدیره این بانک که گویا از این کناره گیری غافلگیر نشده بود، بلافاصله احمد درخشنده، مدیرعامل بانک سرمایه و از اعضای هیات مدیره بانک شهر را به عنوان سرپرست منصوب کردند.


انتصابی که کماکان نیز پابرجاست و اعضای هیأت مدیره به دلایل نامشخص هنوز اقدام به انتخاب مدیرعامل نکرده اند. البته به نظر می رسد که قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل تعدادی از اعضای بانک شهر و خود درخشنده نیز می شود و به زودی قرار است اعضای جدیدی برای این هیأت مدیره منصوب شوند.


در این میان اما درخشنده با پرونده بحث برانگیزش در بانک سرمایه پرونده اختلاسی که در زمان او برای این بانک تشکیل شد، همچنان زمام امور را در یکی از بزرگترین بانک های کشور به دست دارد.


علت عدم انتخاب مدیرعامل برای بانک شهر که حواشی زیادی هم خود و هم شرکت های زیرمجموعه اش دارند همچنان پوشیده است و کسی نمی داند در این حیاط خلوت شهرداری های کلانشهرهای کشور چه می گذرد.

 

6 ماه اداره بانک شهر با سرپرست/علت انتخاب نشدن مدیرعامل جدید چیست؟


آنچه مسلم است این است که بانک شهر اکنون بزرگترین حامی مالی شهرداری تهران محسوب می شود و شهرداری پایتخت در چند مقطع برای پرداخت حقوق کارکنان خود مجبور به گرفتن وام از این بانک شد و به همین علت تاکنون مباحثی مانند پرونده شرکت جهان در ماجرای مگامال اکباتان پیگیری نشده است.


گویا شهرداری های کلان شهرها ترجیح می دهند همچنان این بانک با سرپرست اداره شود تا قدرت اعمال نفوذشان در بانک بیشتر باشد و حامی مالی خود را از دست ندهند.


شاید هم نهادی هم اکنون در حال تشکیل پرونده ای مانند آنچه برای بانک سرمایه رخ داد، برای بانک شهر هستند تا از این حیث درخشنده رکورددار شود.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار