کد خبر: ۶۷۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰ 31 October 2018

همایش آسیب‌شناسی ارتباطات اجتماعی با سخنرانی محمد کمالی و مهدی راسخی توسط انجمن جامعه‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی راسخی در ابتدا به ریشه ارتباطات اجتماعی از دوره باستان تا معاصر و آسیب‌های آن اشاره کرد و سپس به تعریف فرایند ارتباط ، نوع ارتباطات، اهمیت ارتباطات، شکل‌گیری فرهنگ ارتباط، نظریه‌های جامعه‌شناسی در رابطه با ارتباط و زیرساخت ارتباط که نیاز به فرهنگ‌سازی و اصلاح دارد پرداخت.

همچنین محمد کمالی با بیان اینکه ارتباط وسیله رسیدن به نتایج دلخواه است که فرآیندی پویا و همیشه در حال تغییر است، افزود: ویژگی‌های مشترک ارتباطات و کانال ارتباطی، بازخورد ارتباطات راهی است که از طریق فرستنده پیام و گیرنده پیام با وجود موانع ارتباطی ( پارازیت) انتقال داده می‌شود و گاهأ پارازیت باعث مرگ ارتباطی می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط در سه سطح ارتباط درون فردی، میان فردی و عمومی برقرار می‌شود، اضافه کرد: ارتباط غیرکلامی از قبیل زبان بدن، ظاهر فیزیکی، نژاد، جنس، قد، طرز لباس پوشیدن و غیره تصور اولیه در ذهن افراد درباره سطح وضعیت اجتماعی، اقتصادی و عقاید و ارزش‌ها باعث انتقال ارتباط غیرکلامی است.

در پایان این نشست دانشجویان و حضار به ارائه پرسش‌های خود پرداختند که با جواب سخنرانان ‌همراه شد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار