رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم رعایت شئونات حرفه‌ای از سوی وکلا به ویژه به هنگام مراجعه به محاکم قضایی تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 02 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست هم‌اندیشی با رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان هرمزگان به تبادل نظر و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در جریان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس‌کل‌دادگستری استان‌هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت تشکیل و راه‌اندازی کانون وکلای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تعداد وکلای شاغل در حوزه‌های ‏قضایی استان با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر با عدم تشکیل کانون وکلا در استان همخوانی ندارد.

وی ضمن تأکید بر لزوم رفع خلأهای موجود در روند تشکیل کانون وکلای هرمزگان، از آمادگی دستگاه قضایی استان به منظور ارائه هر گونه مساعدت قانونی در این زمینه خبر داد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به اعمال نظارت‌های مختلف و مستمر بر عملکرد کارکنان، وکلا و کارشناسان، خواستار نظارت کانون وکلا بر رعایت شئونات حرفه‌ای از سوی وکلا به ویژه به هنگام مراجعه به محاکم قضایی شد و افزود: همانگونه که قضات باید شأن و جایگاه قضاوت را همواره مد نظر قرار دهند، وکلا نیز باید شئون حرفه‌ای و اسلامی را به هنگام حضور در محاکم رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که همواره تکریم ارباب رجوع به عنوان اولویتی راهبردی مورد توجه دستگاه قضایی بوده است تصریح کرد: وکلای دادگستری نیز همچون دیگر مراجعین دستگاه قضایی مورد احترام می‌باشند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: با ارتقاء سطح دانش وکلای دادگستری بر پایه آموزش و کسب مهارت‌های علمی، بی‌تردید روند خدمت‌رسانی به مردم به شکلی مطلوب‌تر انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست، عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین قضایی استان هرمزگان اظهارداشت: کانون وکلا به دنبال تعامل هر چه بیشتر با دستگاه قضایی است.

وی با بیان ذهنیت مثبت جامعه وکالت از همکاری‌های موجود میان دادگستری استان هرمزگان با کانون وکلای مرکز از این تعامل سازنده تقدیر و تشکر نمود.

امینی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری مرکز؛ چهار استان تهران، هرمزگان، سمنان و سیستان بلوچستان را در بر می‌گیرد اظهار داشت: بیش از بیست هزار نفر از وکلای دادگستری از مجموع چهل هزار نفر در این چهار استان مشغول به فعالیت می‌باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز همچنین در خصوص برخورد با مؤسسات حقوقی غیر مجاز از مواضع قاطع دستگاه قضایی تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: این مؤسسات غیرمجاز مفسده‌هایی ایجاد کرده‌اند و این آسیب‌ها صرفاً برای جامعه وکالت نیست و عواقب سوئی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار